خبرهای داغ:
تعطیلات تابستانی متفاوت در باغملک؛

جهادگرانی که در گمنامی تعطیلات خود را سپری می کنند

هر ساله با فرا رسیدن ایام تعطیلات مناطق محروم باغملک، میزبان گروه های جهادی است که نه برای خوشگذرانی بلکه برای کار و خدمت به مردم محروم به این منطقه سفر می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۳۲۲۵۸
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
فصل تابستان در بین بسیاری از جوانان به خصوص دانشجویان، به عنوان فصل رهایی از مسئولیت های دانشگاه شناخته میشود.

فصلی که دیگر خبری از دلهره های شب امتحان و پرسش های استاد و پروژه ها نیست و خیلی از محصلین این سه ماه را به دیدن تلوزیون،خواندن کتاب های مورد علاقه،ثبت نام در کلاس های مختلف ، خوشگذرانی و ماندن  در کنار خانواده می پردازند.عده ای هم ترجیح میدهند این سه ماه را به شغلی مشغول شوند و از آن پولی به جیب بزنند.

اما در این بین هستند افرادی که بخشی از تابستان خود را در قالب اردوهای جهادی به یاری مردم محروم  می روند .

هر ساله با فرا رسیدن ایام تعطیلات مناطق محروم باغملک، میزبان گروه های جهادی است که نه برای خوشگذرانی بلکه برای کار و خدمت به مردم محروم به این منطقه سفر می‌کنند تا باری از دوش آنها بردارند.

جوانانی که نه جویای نام بلکه جویای روحیه‌ای جهادی هستند تا با همدلی، امید و روحیه جهادی را در دل مردمان این دیار محروم زنده کنند و مرحمی باشند بر زخم‌های کهنه محرومان این مناطق.


بیشتر افراد با شنیدن نام اردو یاد گردش و تفریح و غذاهای درجه یک می افتند اما در این اردو وضع طور دیگری است ، همین که پسوند جهادی را ضمیمه اردو می کنند یعنی دیگر از غذا های آنچنانی و خواب و استراحت بیش از حد خبری نیست و کار در اولویت قرار دارد.

اما این کار با همه ی کارها تفاوت دارد و هر لحظه ی آن لذت بخش است و جهادگر در هرلحظه تجربه های بسیاری را می آموزد.

تجربه هایی که در هیچ جای دنیا به جز در این خانه های روستایی یافت نمی شود و درس هایی از مردمان منطقه می آموزند که در هیچ مدرسه و دانشگاهی تدریس نمی شود.

روستاهای محروم شهرستان باغملک همانند سال های گذشته دراین ایام  میزبان میهمانانی بود که  خانه و زندگی خود را رها کرده و پا به این مناطق گذاشتند.

جهادگرانی که در کمال گمنامی برای محرومان سقف می سازند و طعم شیرین خانه دار شدن را به آنها هدیه می ده
ارسال نظرات
پر بیننده ها