اعزام 45 گروه جهادی در اردوی هفت‌روزه به مناطق محروم

اعزام تیم‌های خدمات‌رسانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم

فرمانده سپاه ناحیه اراک از اعزام 35 تیم خدمات‌رسانی بسیج جامعه پزشکی سپاه ناحیه مقاومت اراک به مناطق محروم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۲۰۴۳
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، پاسدار رضایی پیش از ظهر امروز در سرکشی از اردوهای جهادی طرح هجرت با حضور فرماندار کلانشهر اراک با اشاره به اینکه اردوهای جهادی و طرح هجرت به سه دسته تقسیم می‌شود، گفت: اردوها و طرح‌های جهادی شامل سه دسته هستند، طرح‌های یک‌روزه که از ابتدای سال در سطح شهرستان اراک شروع شده، اردوهای هفت روزه که در راستای محرومیت‌زدایی فعالیت دارند و دسته دیگر طرح اردوهای ده روزه طرح هجرت 3 بسیج دانش‌آموزی است.

وی افزود: در طرح اردوی هفتروزه که مختص بسیج مساجد و محلات است امسال با حضور 900 جهادگر در قالب 20 گروه جهادی برای فعالیت در راستای محرومیت‌زدایی به مناطق محروم این شهرستان اعزام شده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: در اردوهای هجرت 3 بسیج دانش‌آموزی که در امر بازسازی و مرمت مدارس فعالیت می‌کنند امسال 350 نفر به این اردو اعزام و تا به امروز 25 هزار مترمربع فضای آموزشی مدارس را رنگ‌آمیزی کرده‌اند.

پاسدار رضایی با اشاره به توجه ویژه در این طرح به مدارس حاشیه‌ای گفت: از چند ماه پیش از شروع اردوهای جهادی به مدارس حاشیه شهر سرکشی و با درخواست‌هایی که از سوی آموزش و پرورش و اعلام‌آمادگی آنان برای بحث رنگ‌آمیزی، با کمک دانش آموزان و همکاری آموزش و پرورش رنگ آمیزی شروه و این کار تا قبل از شروع سال تحصیلی ادامه دارد.

وی همچنین از اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم خبر داد و گفت: اعزام 35 تیم پزشکی به مناطق محروم برای ارائه خدمات رایگان از دیگر اقداماتی است که به همت بسیج برای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی صورت خواهد گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک با اشاره به بحث علمی کردن کشاورزی گفت: این امر توسط بسیج سازندگی سپاه دنبال می‌شود که هر 4 روستا را در اختیار یک گروه از مهندسان کشاورزی قرار داده‌ایم تا در تمام مراحل کشاورزی با ارائه مشاوره‌های علمی و کمک به کشاورزان در تولید محصولات کیفی‌تر کمک کنند.

پاسدار رضایی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط گروه‌های جهادی امسال نسبت به سال گذشته گفت: در سال گذشته رنگ آمیزی مدارس 20 هزار مترمربع بوده که امسال تا الان این میزان به 25 هزار مترمربع افزایش یافته از جمله اینکه دست کم سه مدرسه دیگر برای رنگ‌آمیزی باقی مانده است.

وی بیان کرد: اما بیشترین افزایش در اردوهای هجرت هفت روزه بسیج مساجد و محلات بوده که امسال 45 گروه جهادی اعزام شده‌اند در حالی که سال گذشته 25 اردو بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک در پایان خاطرنشان کرد: امسال 3620 نفر در اردوی یک‌روزه، 900 نفر در اردوی هفت‌روزه، 350 نفر در اردوی ده روزه و 236 نفر در اردوهای بسیج مهندس کشاورزی طرح همگام با کشاورز حضور دارند که نسبت به سال گذشته در بخش اردوهای هفت‌روزه شاهد استقبال و حضور دو برابری داوطلبان برای کار جهادی بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات