عضو مرکزی سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در گفتگو با «بسیج»:

ضرورت بومی سازی با تحریم‌ها آشکار شد

علی زهرودی گفت: بومی سازی بواسطه تحریم ها، نقش مهمی در اقتصاد کشورمان دارد تاکیدات امام خامنه‌ای استحکام بومی سازی را موجب شد لذا پارامترهای درونی و بیرونی نتوانستند چراغ بومی سازی را در کشورمان خاموش کنند.
کد خبر: ۸۷۳۱۵۰۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

 علی زهرودی عضو مرکزی سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور و فارغ التحصیل مهندسی مواد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه مهندسی مواد در راستای اقتصاد مقاومتی چه جایگاهی دارد و چه نقشی را می‌تواند ایفا کند اظهار داشت: شاید یکی از محورهای اقتصادی بحث‌ در اقتصاد مقاومتی ، بومی سازی نیازمندی های کشور می‌باشد که در ابعاد و بخش های مختلف می تواند نقش بسزایی را داشته باشد.

 وی با بیان اینکه بومی سازی بواسطه تحریم ها، نقش مهمی را در اقتصاد کشورمان ایجاد کرد افزود: بومی سازی در ارتباط با بخش های صنعتی، یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌‎شود؛ تاکیدات امام خامنه‌ای استحکام و دوام بخشی بومی سازی را موجب شده است لذا عوامل مختلفی اعم از پارامترهای درونی و بیرونی نتوانستند چراغ بومی سازی را در کشورمان خاموش کنند.

زهرودی بیان داشت: مهندسی مواد هم جایگاه اساسی اقتصاد صنعتی را در اقتصاد مقاومتی تبیین  می‌کند، بسادگی می‎توان نتیجه گیری کرد که مهندسی مواد اساس و پایه فناوری‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌آورد.

عضو مرکزی سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در خاتمه افزود: مهندسی مواد عاملی موثر در رونق و توسعه اقتصادی کلیه بخش های مهندسی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار