مسئول انجمن راویان مرکز حفظ آثار سپاه قدس گیلان خبر داد:

برگزاری دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس با عنوان «شهدای مدافع حرم» در رشت

مسئول انجمن راویان مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه قدس گیلان به برگزاری هشتمین دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس با عنوان «شهدای مدافع حرم» در رشت گفت: این دوره آموزشی از اول لغایت چهارم شهریور با حضور 140 راوی در پادگان لاکان رشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۰۰۰۶
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

حسن حسن‌نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به برگزاری هشتمین دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس با عنوان «شهدای مدافع حرم» در رشت گفت: این دوره آموزشی از اول لغایت چهارم شهریور با حضور 140 راوی در پادگان لاکان رشت برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت کنندگان این دوره آموزشی به دو گروه تقسیم می‌شوند که گروه اول را رزمندگان جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس تشکیل می‌دهند و گروه دوم از نسل‌های دو و سه انقلاب هستند که خودشان به دو گروه خواهر و برادر تقسیم می‌شوند.

مسئول انجمن راویان مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه قدس گیلان هدف قرار گرفتن راویان حرفه‌ای در کنار روایتگرانی که تازه به این جرگه پیوستند را آموزش عملی روایتگری دفاع مقدس عنوان نمود و گفت: در این تقابل، روایتگران جوان به شکل سینه به سینه خاطرات جنگ را از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس می آموزند و از آنجایی که کلاس‌های ما بیشتر جنبه عملیاتی دارد با تصور کردن خود در مناطق جنگی برای ارائه روایتی درست از صحنه‌های جنگ آماده می‌شوند.

حسن‌نیا ادامه داد: راویان باید با روایتگری مناطق جنگی غرب نظیر یادمان‌های کرمانشاه، کردستان و یادمان‌های جنوب مانند هویزه، طلاییه و دهلاویه آشنا شوند تا بتوانند در اردوهای راهیان نور اثر گذار باشند.

مسئول انجمن راویان مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه قدس گیلان درباره اساتید این دوره از کلاس‌ها افزود: سردار حق بین، سرهنگ جوادی، سرهنگ کاظمی پور و سرهنگ فخاری از اساتید بنام این دوره هستند.

حسن نیا در پایان علت نامگذاری دوره به نام شهدای مدافع حرم را زنده نگه داشتن یادو خاطره این عزیزان برشمرد و افزود: ما از شهدای مدافع حرم هم روایتگرانی داشتیم که بارها در کنار ما در این دوره‌ها حاضر می‌شدند که مشهورترین این راویان شهید فرهاد خوشه بر بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار