خبرهای داغ:
همزمان با روز مقاومت اسلامی در نشستی در تبریز مطرح شد:

ضرورت ها و موانع فعالیت فرهنگی و رسانه ای درباره جبهه جهانی مقاومت اسلامی

خبرگزاری بسیج: همزمان با 23 مرداد ماه سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه مقابله رژیم صهیونیستی اسرائیل که در تقویم کشورمان روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است؛ نشست رسانه ای جبهه مقاومت به همت جمعی از فعالان فرهنگی در پایگاه مقاومت الصادق مسجد امام صادق(ع) ولیعصر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۶۶۲۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸

فرصتی به نام روز مقاومت اسلامی که از آن غفلت می شود

روح الله پور اسمعیل، از فعالان فرهنگی و هنری در این نشست روز مقاومت اسلامی را نماد فرهنگ اصیلی دانست که ریشه در دین اسلام و انقلاب اسلامی ملت ایران دارد و از نهضت عاشورا آغاز شده، در جمهوری اسلامی به منصه ظهور رسیده و روز به روز در گستره بیشتری متجلی می شود.

وی با بیان اینکه مقاومت موضوعی فرامرزی است و باید از جبهه مقاومت به عنوان عنصر کلیدی در تحلیل رویدادهای منطقه و جهان یاد شود؛ گفت: متاسفانه از روز مقاومت اسلامی غفلت شده و از این فرصت برای تبیین مفاهیم این وادی استفاده چندانی نمی شود.

این هنرمند بسیجی که در سال 86 و همزمان با نخستین روزهای پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه به این کشور سفر کرده و سابقه تولید مستند 45 دقیقه ای «جهاد البناء» به دو زبان فارسی و انگلیسی را با موضوع فعالیت های حزب الله در زمینه فرهنگی و بازسازی ویرانی های حمله صهیونیست ها در کارنامه دارد؛ بیان داشت: پیروزی حزب الله و خط مقاومت در جنگ 33 روزه نقطه عطف جریانی است که امروز به تقویت جبهه مقاومت منجر شده و شکست اسرائیل مقابل حزب الله در جنگ 33 روزه توطئه آمریکا را نقش بر آب کرد.

پوراسمعیل در تحلیلی از نگاه دشمن به جبهه مقاومت گفت: دشمن جریان مقاومت را به مار تشبیه می کند که سر آن ایران، بدن آن سوریه و دم آن حزب الله لبنان است. علیرغم کمک های آشکار و پنهان آمریکا، رژیم صهیونیستی موفق نشد به حزب الله لبنان که در آن مقطع تنها سه تا پنج هزار نفر نیرو و امکانات اندکی داشت؛ ضربه بزند و ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل شکست سنگینی را در جنگ 33 روزه متحمل شد؛ برنامه آمریکا برای منطقه با عنوان خاورمیانه جدید با شکست مواجه شد. پس از آن بود که جبهه ضد مقاومت در سال های اخیر به سراغ تاکتیک جدید خود یعنی جنگ افروزی در سوریه رفت.

نباید در گذشته گیر کنیم/ خط مقدم تقابل جبهه مقاومت و جبهه استکبار را دریابیم

در ادامه این نشست رامین نظامی خواه، کارشناس و فعال رسانه ای گفت: اگرچه سالروز پیروزی حزب الله لبنان به عنوان روز مقاومت اسلامی ثبت شده است و اهمیت این رویداد تاریخی به عنوان یک نقطه عطف در شکست جریان ضدمقاومت واضح است ولی نگاه ما به روز مقاومت اسلامی نباید همانند مواجهه با یک رویداد تاریخی تمام شده باشد؛ چراکه جریان و جبهه مقاومت و در جهت مقابل، جریان استکباری ضدمقاومت امروز بیشتر از گذشته فعال هستند و جنگ در عراق و سوریه را می توان خط مقدم این تقابل دانست.

جوانان مومن انقلابی با کار فرهنگی شبهات را پاسخ می دهند

سردبیر هفته نامه تبریز افزود: در این خصوص مباحث مختلفی مطرح است و بعضا شاهد شبهه افکنی هایی نیز درباره چیستی و چرایی مقاومت در فضای داخلی مطرح می شود که می طلبد برای خارج کردن جهادگران جبهه جهانی مقاومت از مظلومیت، فعالیت های فرهنگی و رسانه ای توسط جریان جوان انقلابی توسعه یابد.

وزارت ارشاد از فعالیت های فرهنگی نیروهای انقلابی حمایت کند

پوراسمعیل در این خصوص بیان داشت: اگر چه سازمان صداوسیما اقداماتی را در این خصوص انجام می دهد اما سایر دستگاه های متولی امر نیز باید ورودی جدی به این موضوع داشته باشند. هنرمندان و فعالان فرهنگی آمادگی دارند تا هم در زمینه تبیین مسائل و هم برای انعکاس مجاهدت نیروهای جبهه مقاومت و مدافعان حرم ورود پیدا کنند ولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی فعالیت های فرهنگی و رسانه ای باید زمینه این امور را فراهم کند.

کارکرد دستگاه های دولتی متولی امر نباید تنها در حد رفع تکلیف باشد بلکه باید سیاست گذاری و حمایت صحیحی شکل بگیرد و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند که از ظرفیت جوانان دلسوز نظام در حوزه فرهنگ به نحو احسنت استفاده شود.

باید بیشتر از این برای معرفی شهدای مدافع حرم تلاش کنیم

مرتضی شفیعی، خبرنگار تبریزی که سابقه چند ماموریت رسانه ای در عراق را در کارنامه دارد ؛ در این نشست گفت: ظرفیت و علاقه مندی برای تولید محصولات فرهنگی و رسانه ای مشترک بین نیروهای ایرانی و هنرمندان سایر کشورها درگیر جبهه مقاومت وجود دارد و مسئولان باید به این امر توجه داشته باشند.

وی افزود: علاوه بر حضور فعالان رسانه ای و هنرمندان در جبهه های جهانی مقاومت، نیاز به تبیین زندگی نامه و سیره شهدای مدافع حرم در داخل کشور نیز محسوس است و می طلبد که با همت جهادی و حمایت های مسئولان، بیشتر از این برای شناساندن تفکر شهدای معاصر تلاش شود.

مردمی بودن مهمترین عنصر جبهه مقاومت اسلامی است

نوید مستفیضی، خبرنگار، نیز با تاکید بر مردمی بودن به عنوان ویژگی شاخص و ممیزه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی گفت: در تولیدات فرهنگی و رسانه ای باید به محوریت ملت ها و وحدت اسلامی و حتی وحدت بین فرق و ادیان مختلف برای مقابله با خط استکبار اشاره شود.

هر مسجد و هر پایگاه یک سنگر جبهه مقاومت اسلامی است

سعید ایریلوزادیان، کارشناس مدیریت فرهنگی و فعال رسانه ای نیز در این نشست مطرح کرد: پایگاه های بسیج در مساجد هر کدام یک سنگر مقاومت هستند و باید از این ظرفیت عظیم برای تبیین گفتمان مقاومت استفاده شود.

پوراسمعیل در این خصوص گفت: پایگاه های بسیج در مساجد نقش کادرسازی برای انقلاب در فضایی معنوی با رویکرد تعهد و تخصص را برعهده دارند و مشکلات فرهنگی جامعه تنها در مساجد و پایگاه ها با آشنا شدن جوانان با تفکر شهدا قابل حل است. همانطور که همه پیشرفت ها در سایه تفکر و روحیه بسیجی و با همت جهادی جوانان بسیجی بدست آمده است؛ جبهه مقاومت نیز با این تفکر و روحیه اهداف خود را پیش خواهد برد.

اعلام آمادگی هنرمندان و خبرنگاران برای اعزام به خط مقدم درگیری ها در عراق و سوریه

امیررضا توسلی، عکاس و فعال فرهنگی رسانه ای نیز در این نشست گفت: بسیاری از دوستان علاقه مند هستند که بتوانند در این موضوع آثار فرهنگی، هنری و رسانه ای تولید کنند و دوست دارند به مناطق درگیری جبهه مقاومت در سوریه و عراق اعزام شوند تا بتوانند روایت گر مجاهدت های آنان باشند.

این موضوع توسط برخی دیگر از فعالان فرهنگی و رسانه ای حاضر در جلسه نیز مطرح شد که اسمعیل پور در این خصوص گفت: متاسفانه نسبت به پیوست فرهنگی و رسانه ای جبهه مقاومت کم لطفی می شود و بعضا اولویت کار را به مسائل نظامی یا کمک های مالی مربوط می دانند.

پیگیری های زیادی برای اعزام فعالان فرهنگی و رسانه ای به خط مقدم جبهه مقاومت داشته ایم و وعده تشکیل و اعزام تیم هنری، رسانه ای از استان به مناطق عملیاتی در عراق و سوریه را گرفته ایم که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار