خبرهای داغ:

راه‌اندازی خانه مطبوعات در لامرد/افتتاح مرکز قلب در جهرم

راه‌اندازی خانه مطبوعات در لامرد، سهم جهرم از اعتبارات تملک دارایی و نفت‌وگاز، راه‌اندازی مرکز قلب در جهرم و ... از مهمترین عناوین اخبار کوتاه استان فارس است.
کد خبر: ۸۷۲۶۰۶۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵
فرماندار لامرد در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه این شهرستان اظهارداشت: خبرنگار یک واژه نیست که بخواهیم از آن تعریف درست کنیم بلکه یک جریان فکری بوده و چنانچه نقد وجود نداشته باشد باید منتظر فساد بود.

علی منصوری با اشاره به اینکه نقد رسانه‌ای مانع گسترش فساد می‌شود، افزود: یکی از وظایف مهم خبرنگاران تقویت اعتماد مردم به مسئولان و نظام است و زمانی اعتماد بالا می‌رود که مردم بدانند خبرنگاران چه اقداماتی انجام می‌دهن.

 وی افزود: شهرستان لامرد از نظر رسانه‌ای دارای ظرفیت بسیار بالایی است و سومین شهرستان در استان فارس است که اقدام به راه‌اندازی خانه مطبوعات می‌کند.

سهم جهرم از اعتبارات تملک دارایی و نفت‌وگاز بیش از 76 میلیارد ریال است

فرماندار ویژه شهرستان جهرم در جلسه شورای برنامه‌ریزی این شهرستان با اشاره به اعتبارات تملک دارایی و نفت‌وگاز شهرستان در سال 95 اظهارداشت: میزان اعتبارات ابلاغ شده به شهرستان جهرم از محل تملک دارایی 59 میلیارد و 406 ریال و از محل دو درصد نفت‌وگاز نیز 17 میلیارد و 355 میلیون ریال تعیین شده است.

علیرضا صحرائیان افزود: مجموع اعتبارات نفت‌وگاز و تملک دارایی شهرستان جهرم در سال 95، 76 میلیارد و 761 میلیون ریال است.

وی به خارج شدن بخش مرکزی و بخش خفر از توزیع اعتبارات استانی مناطق محروم اشاره کرد و اظهارداشت: به دلیل محدودیت‌های قانونی، از توزیع اعتبارات دو درصد نفت‌وگاز در این دو بخش معذور هستیم.

صحرائیان با بیان اینکه انتظار مردم شهرستان جهرم برطرف شدن مشکلات مربوط به تامین آب است، اظهار کرد: عمده بودجه دو درصد نفت‌وگاز به آبرسانی روستایی اختصاص پیدا کرده است.

همایش «امنیت غذایی، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی» در جهرم برگزار شد

دبیر همایش «امنیت غذایی، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی» گفت: همایش «امنیت غذایی، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در گفتمان انقلاب اسلامی با رویکرد آموزه‌های رضوی» روز چهارشنبه 20 مرداد برگزار شد.

مهدی عرفانیان افزود: سخنران این همایش حجت‌الاسلام سید علی حسینی، مسئول مرکز مطالعات و تحقیقات حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بود که به بررسی چالش‌های موجود بخش کشاورزی در شهرستان جهرم، ارائه راهکار و رویکردهای برون رفت از آن با تکیه بر آموزه‌های دینی و در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: این همایش به همت دبیرخانه جشنواره فضل بن آفتاب و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی جهرم، برگزار شد.

راه‌اندازی مرکز قلب در شهرستان جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از کلنگ‌زنی مرکز قلب شهرستان جهرم به همت خیر نیکوکار مرتضی ابوطالبی خبر داد و گفت: این پروژه که با اخذ مجوز از وزارت بهداشت شروع به ساخت می‌شود با 2 هزار متر زیربنا در محل احداث بیمارستان فوق تخصصی جهرم واقع شده است.

رحیم رئوفی با بیان اینکه مرکز قلب شهرستان جهرم شامل بخش‌های اتاق عمل قلب، آنژیوگرافی، مراقبت‌های ویژه، مراقبت‌های میانی قلب و بخش‌های فوق تخصصی جایگزین بخش قلب در بیمارستان‌های جهرم می‌شود، بیان کرد: آئین کلنگ‌زنی و شروع به کار این پروژه روز یکشنبه در جهرم برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها