خبرهای داغ:
فرمانده دریابانی آبادان عنوان کرد

شیوه قاچاقچیان از قاچاق سوخت به اقلام دیگر تغییر کرده/ تقدیم چهار شهید در راه حراست از مرزهای آبادان

فرمانده دریابانی آبادان گفت: با افزایش قیمتی که در قیمت سوخت به وجود آمد، سبب شد قاچاقچیان رویه خود را تغییر داده و از سمت قاچاق سوخت به سوی قاچاق مواد دیگری بروند.
کد خبر: ۸۷۲۳۷۰۰
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

به گزارش بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از آبادان، نادر اسداللهی صبح امروز در نشست خبری فرماندهی دریابانی این شهرستان که به منظور تجلیل از مقام خبرنگاران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرزبانی ناجا عملکرد خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق داشته و از سال 94 تاکنون همکاران ما عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: مرزبانی آبادان در بحث سوخت حدود 600 میلیون لیتر کشفیات داشته‌، همچنین 386 هزار 545 مورد کشفیات مختلف از جمله، پارچه، لوازم الکترونیکی و صوتی و تصویری، احشام، اقلام شیلاتی و .. بوده است.

فرمانده دریابانی آبادان تصریح کرد: در بحث قاچاق سوخت، سال گذشته موفقیت‌های چشمگیری داشته‌ایم، اما با افزایش قیمتی که در قیمت سوخت به وجود آمد، سبب شد قاچاقچیان رویه خود را تغییر داده و از سمت قاچاق سوخت به سوی قاچاق مواد دیگری بروند.

اسد‌اللهی در خصوص موضوع کالای ملوانی، افزود: بنا بر این بود که کالای ملوانی در شهرهایی که وارد می‌شود ته‌نشنین شود و به شهرهای دیگر نرود.

وی تاکید کرد: اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم در شهرهایی همچون چوئبده و اروندکنار که محل ورود این کالاها به صورت قانونی هستند، ته‌نشینی این کالاها را نداریم و بار پس از تخلیه در این شهرها، به نقاط مختلف کشور انتقال داده خواهد شد که این موضوع جزو سیاست‌های تشکیل کالای ملوانی نبوده است.

مبارزه بسیار خوبی در این خصوص شده، ما در بحث مسیری که از اروند کنار به آبادان و از آبادان به سایر نقاط وجود دارد کشفیات بسیار خوبی را داشته‌ایم، این در حالی‌ است که هدف از ورود کالای ملوانی تنها ارتقا معیشت مرزنیشنان پیدا کند.

فرمانده دریابانی آبادان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مرزبانی و دریابانی ناجا در شهرستان آبادان، عنوان کرد: در 10 سال اخیر چهار نفر از همکاران فداکار ما در عرصه مرزبانی در راه حفظ و حراست از مرزهای منطقه جان خود را تقدیم اسلام کرده و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

اسداللهی در خصوص کیفیت تجهیز این نیرو یادآور شد: از لحاظ امکانات سخت و نرم افزاری، مسؤولان توجه بسیار خوبی تا کنون به این نیرو داشته‌اند، خصوصا با توجه به مرزی و استراتژیک بودن رودخانه اروندرود، و مسائلی همچون گروه‌های تروریستی و تکفیری که در کشور همسایه با آن مواجه هستیم، تقویت خوبی از مرزبانی و دریابانی در این حوزه صورت گرفته است.

وی اشاره کرد: ما در مدت اخیر شناورهای خود را به روز کرده و در حوزه شناورهای نیمه‌سنگین نیز، اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفته است.

اسداللهی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با امر قاچاق یادآور شد: بهترین مصداق کلام مقام معظم رهبری و راه تحقق بخشیدن به آن، مبارزه با کالای قاچاق است، آن چیزی که  کشور را فلج می‌کند، ورود اقلام و کالاهای قاچاق است، چرا که ارزش پول یک کشور را تولیدات آن مشخص می‌کند و کشوری که به وسیله ورود قاچاق تولیداتش از بین برود، قطعا پولش از بین خواهد رفت و اقتصادش دچار معضل خواهد شد.

فرمانده دریابانی ناجا در شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: بهترین روش برای محقق شدن بیانات مقام معظم رهبری مبارزه بی‌امان با کالای قاچاق است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار