خبرهای داغ:
پیام شریعتی به مناسبت روز جهاد دانشگاهی؛

جهاددانشگاهی می تواند به توسعه پایدار در خوزستان کمک کند

استاندار خوزستان در پیامی به مناسبت 16 مردادماه، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، عمومی کردن روحیه تحقیق، پژوهش و دانش محوری در جامعه را از جمله اهداف مهم این نهاد عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۲۳۳۲۵
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
در پیام دکتر غلامرضا شریعتی آمده است:

"شانزدهم مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، بهانه مناسبی برای تاکیدی دوباره بر عزم و اراده فرزندان اندیشمند و فرهیخته این سرزمین برای فتح قله های رفیع علم و دانش و پیوند دادن دانشگاه و محیط های علمی کشور با فضای عمومی جامعه است.

عمومی کردن روحیه تحقیق، پژوهش و دانش محوری در جامعه از جمله اهداف مهمی است که نهاد جهاد دانشگاهی برای تحقق آن تاسیس شد.
 
نیاز امروز جامعه ما که خوداتکایی بر اساس خودباوری و اعتماد به سرمایه انسانی بزرگ و صاحب فکر و اندیشه جوانان این مرز و بوم است بخوبی نشان می دهد که تشکیل نهادی علمی مانند جهاد دانشگاهی بر اساس ضرورتی بلندمدت صورت گرفته است و امروز که تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی بعنوان یکی از راهبردهای مهم نظام اسلامی برای حفظ و تقویت استقلال کشور و گام برداشتن در مسیر توسعه و پیشرفت تعریف شده است نقش جهاد دانشگاهی بسیار بااهمیت است.
جهاد دانشگاهی خوزستان می تواند با ورود مطالعاتی و علمی به مباحث مهم توسعه ای در استان و ایجاد پیوند میان فضای علمی و دانشگاهی با نیازهای امروز و فردای خوزستان بویژه در زمینه هایی چون افزایش کیفیت زندگی شهروندان خوزستانی، رونق صنایع سفید و بدون دود همچون گردشگری و استفاده از همه ظرفیت های بالقوه دینی، تاریخی، طبیعی، فرهنگی و اجتماعی در نقاط مختلف استان، دولت و مدیریت ارشد استان را در نیل به اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار کمک کند.

ضمن تبریک به همه دست اندرکاران، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران و همچنین فعالان رسانه ای این نهاد در خبرگزاری های ایسنا و ایکنا، برای همه این عزیزان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

غلامرضا شریعتی
استاندار خوزستان"
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار