خبرهای داغ:
مدیریت حوزه علمیه خواهران قزوین:

خبرنگاران باید اطلاعات صحیح و درستی از اخبار داشته باشند

مدیریت حوزه علمیه خواهران قزوین عنوان کرد: خبرنگار می‌تواند با چگونگی بیان یک خبر نظر خواننده و یا شنونده را نسبت به آن رویداد تغییر دهد لذا می‌بایست افرادی که به این حرفه روی می‌آورند اطلاعات علمی مناسبی داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۲۳۱۸۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹

حجت‌الاسلام رضا کاظم لو مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در ارتباط با روز خبرنگار و مسئولیت مهم خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته راویان خبر نزد ائمه اطهار(س) رفته و اخبار گوناگون را از آن‌ها دریافت می‌کردند و موظف بودند بدون هیچ کم و کاستی اخبار را به دیگران انتقال دهند، در جامعه امروز خبرنگاران همان راویان خبر در گذشته هستند و وظیفه اطلاع رسانی را برعهده دارند.

وی در ادامه به وجدان کاری و رعایت اصل امانت در شغل خبرنگاری اشاره کرد و گفت: خبرنگاری حرفه‌ای یسیار خطرناک است چراکه ممکن است خبرنگار نتواند به‌درستی خبر را دریافت و منتقل کند و یا بنا به دلایل و خواسته‌های شخصی و یا مسائل مالی آن را به‌گونه‌ای دیگر بیان نماید، لذا باید افرادی موثق، سالم و مورد اعتماد را برای این شغل انتخاب کرد.

کاظم لو با بیان ویژگی‌های یک خبرنگار خوب تشریح کرد: داشتن دانش و فن تدوین خبر، رعایت اصل امانت‌داری، شجاعت و بی باکی از ویژگی‌های یک خبرنگارخوب و موفق است.

وی در خاتمه به نقش خبرنگاران در ترویج و یا تکذیب یک رویداد اشاره کرد و گفت: خبرنگار می‌تواند با چگونگی بیان یک خبر نظر خواننده و یا شنونده را نسبت به آن رویداد تغییر دهد لذا می‌بایست افرادی که به این حرفه روی می‌آورند اطلاعات علمی مناسبی داشته باشند و اخبار را به درستی و بدون دخالت دادن نظرات شخصی خود به دیگران انتقال دهند.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها