خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی:

اتمام طرح های مشارکتی اولویت دولت است

خبرگزاری بسیج: استاندار آذربایجان شرقی در آئین بهره برداری از مرحله دوم طرح آبرسانی مجتمع سراجوی شرقی مراغه با بیان اینکه اجرا و اتمام طرح های مشارکتی اولویت دولت است، گفت: روستاها مهم ترین بازوی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و بر اساس این اقتصاد، هر خانه روستایی ظرفیت تبدیل به یک واحد تولیدی را دارد.
کد خبر: ۸۷۲۲۳۴۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در روستای بیانلوجه این شهرستان افزود: مهم ترین هدف از طرح اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب، خوداتکائی در تولید است و این ظرفیت از گذشته در روستاها وجود دارد.
وی اظهار کرد: روستاها از بازوهای توانمند و باسابقه اقتصاد مقاومتی هستند که می توان با تقویت، ساماندهی و آسان سازی راهکارهای های افزایش تولید، در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون دولت همه اهتمام خود را در راستای تامین امنیت، سلامت، آموزش و رفع مشکلات مردم متمرکز کرده است، یادآور شد: تمرکز بر این اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی موجب می شود اجرای طرح های عمرانی و عمومی با تاخیر انجام شود.
جبارزاده، ادامه داد: هم اکنون با اجرای طرح های مشارکتی توسط دولت و ملت روند سرعت دهی به اجرای طرح های عمومی خوب ارزیابی شده که اجرای طرح مجتمع آبرسانی سراجوی شرقی از جمله این طرح ها است.
وی گفت: اجرا و اتمام طرح های مشارکتی در اولویت دولت است و این امر تاثیر به سزائی در استفاده از نقاط قوت روستاها در راستای توسعه متوازن جامعه می گذارد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مهاجرت معکوس به روستاهای مراغه، اظهار داشت: اکنون در روستاها آرامش، آسایش و رفاه حاکم است و تلاش می شود با حمایت و افزایش درآمد روستائیان، آن ها به روستاهای توانمند و نمونه تبدیل شود.
جبارزاده بر لزوم فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در جامعه تاکید کرد و افزود: منابع آبی این استان از محدویت هایی برخوردار است که می توان با اصلاح الگوی مصرف، این منبع را برای نسل های آینده حفظ کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی نیز در این آئین گفت: مرحله دوم طرح آبرسانی سراجوی شرقی مراغه با 46 میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار اجرا شده که در این مرحله 12 هزار و 200 نفر از 14 روستاهای تحت پوشش از آب شرب بهداشتی بهره شدند.
علی صمدنژاد افزود: برای اجرای این طرح 89 کیلومتر خط انتقال، 40 کیلومتر شبکه گذاری داخل روستاها و یک مخزن مادر با ظرفیت یک هزار متر مکعبی و یک هزار و 400 متر مکعب مخزن در روستاهای تحت پوشش بر اساس ظرفیت آن ها احداث شده است.
استاندار آذربایجان شرقی روز چهارشنبه به منظور شرکت در ستاد تسهیل سرمایه گذاری مراغه و بهره برداری از طرح آبرسانی مجتمع سراجوی شرقی این شهرستان به همراه اعضای این ستاد و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به شهرستان مراغه سفر کرده بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار