نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی

رویکرد جزیره‌ای به مسایل فرهنگی در جامعه اشتباه است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ مقوله‌ای نیست که بتوان نگاه جزیره‌ای به آن داشت و رفتار کرد، فرهنگ به مثابه کشتی است از این‌رو می‌طلبد که نگاهی جامع و منسجم به عرصه فرهنگ داشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۲۱۵۸۶
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، منطقه مرکزی، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی کلانشهر اراک که در سالن جلسات فرمانداری این کلانشهر برگزار شد با اشاره به مقوله فرهنگ گفت: فرهنگ مقوله‌ای چند بعدی و پیچیده است.

وی افزود: تحولات فرهنگی در جامعه و تمامی جوامع تحولاتی تدریجی و کند است و تنها با یک نگاه تیزبین و دقیق است که می‌توان تحولات فرهنگی را رصد و آثار آن را در سطح جامعه پیش بینی کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان مرکزی نیز مهد مشاهید و مفاخر ملی در عرصه فرهنگی است و غنای فرهنگی این استان از نظر بافت فرهنگی بسیار بالاست، وجود جمعیت گسترده دانشجویی در سطح استان که ده درصد جمعیت را شامل می‌شود فرصتی مغتنم برای فعالیت فرهنگی با جوانان و دانشجویان است.

لزوم نگاه‌ جامع و منسجم به مقوله فرهنگ 

کریمی با اشاره به لزوم وحدت و انسجام فرهنگی گفت: این مسئله بسیار ضروری و جدی است، فرهنگ مقوله‌ای نیست که بتوان نگاه جزیره‌ای به آن داشت و رفتار کرد، فرهنگ به مثابه کشتی است از این‌رو می‌طلبد که نگاهی جامع و منسجم به عرصه فرهنگ داشته باشیم.

وی افزود: در راستای اهداف جامعه حرکت صورت گیرد و تمامی امکانات و اعتبارات گرچه محدود هم هست معطوف به موارد اولویت‌دار شود و تلاش بر این باشد که اهداف اصلی محقق شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جامعه ما یک جامعه اسلامی است و مردم دغدغه‌ای برای حفظ ارزش‌ها و اصول انقلابی و اسلامی دارند و نگران شرایط فرهنگی جامعه برای تربیت و پرورش فرزندان خود هستند که این نگرانی به جاست.

کریمی با اشاره به سخنان مقام‌معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس دهم گفت: نگرانی‌های موجود به حدی رسیده که مقام‌معظم رهبری در اولین دیدار خود با نمایندگان صراحتا مشکلات اقتصادی و مشکلات فرهنگی را عنوان مهم‌ترین مسائلی که مجلس باید به آن معطوف شود را مطرح کردند.

وی افزود: مقام‌معظم رهبری تاکید کردند که متاسفانه شرایط حاکم بر فرهنگ جامعه به نوعی دچار ولنگاری فرهنگی است و این هشداری جدی نسبت به مسائل فرهنگی جامعه است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد دچار ولنگاری فرهنگی هستیم، رفتارها و ظواهر دوگانه را شاهدیم که شایسته جامعه اسلامی نیست که متاسفانه شرایط بدی را رقم زده و نباید غافل شد که کشور به طور قطع مورد هجمه دشمنان قرار دارد.

هجمه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده برای کشور با هزینه‌های گزاف تبلیغاتی از سوی دشمنان اعمال شده و می‌شود خیلی وقت‌ها تحلیل‌ها و اظهارنظرهای ساده انگارانه و ساده لوحانه در عرصه فرهنگی می‌شود که نشان از غفلت تحلیلگر از دشمنی دشمنان و توطئه آنان در عرصه‌های فرهنگی است.

مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی

وی افزود: دقت و حرکت منسجم و متحد همه آحاد جامعه و به ویژه دستگاه‌های متولی می‌تواند این مشکلات را رفع و به پیشبرد کشور کمک کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مباحث فرهنگی یکی از مکان‌های مورد توجه در ترویج فرهنگ اسلامی، مساجد هستند که به عنوان کانون‌های همیشگی فرهنگ جامعه به شمار می‌روند، مسجد محور فرهنگی است و نباید از این ظرفیت غفلت کرد.

کریمی با اشاره به مساجد می‌توانند تبدیل به قطب‌های فرهنگی شوند نه صرف اینکه مکانی برای برپایی نماز، تجربه نشان داده جوانانی که مسجدی هستند به خوبی تربیت یافته و عنصری خدوم برای جامعه شده است.

برخی از افراد سودجو ضرباتی را بر پیکر فرهنگ جامعه ایجاد کرده‌اند

وی ادامه داد: مشکلات فرهنگی جامعه چه به واسطه مسائل داخلی که متاسفانه عده‌ای به خاطر کسب رای یا کسب درآمد بیشتر ضرباتی را به پیکر فرهنگ جامعه وارد می‌کنند که این اقدامات شایسته نیست از سوی دیگر دشمن هم به دنبال ضربه زدن به فرهنگ جامعه است باید تلاش کنیم راهکاری مناسب برای رفع مشکلات فرهنگی ارائه کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش مهمی از دغدغه‌های فرهنگی و مسایل این حوزه امروز در بستر فضای مجازی شکل می گیرد و نباید از آن غافل بود، شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید برای ایجاد کانون‌های رفع شبهات فکری و عقیدتی که براساس شبهه افکنی‌های فضای مجازی برای مردم به ویژه جوانان بیاندیشند.

کریمی ابزار امیدواری کرد: اولویت مجلس دهم مسایل فرهنگی خواهد بود همچنین مسایل مهم فرهنگی شهرستان که در شورای فرهنگ عمومی چکش کاری شده به عنوان خوراک فکری و پیگیری در خانه ملت در اختیار نمایندگان مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار