مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خبر داد

رکورد مصرف روزانه گاز طبیعی در نیروگاه شهید مفتح همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مصرف روزانه گاز طبیعی در نیوگاه شهید مفتح همدان رکورد زد.
کد خبر: ۸۷۲۰۰۶۹
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

محمدمهدی مهدوی در گفتگو با خبرنگار بسیج در همدان اظهار داشت: در سال جاری و تا چهارم تیر ماه امسال در استان همدان 1.1 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی مصرف شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 43.8 درصد رشد مصرف را نشان می‌دهد.

وی افزود: رشد مصرف ایجاد شده، عمدتاً مربوط به افزایش مصرف در نیروگاه گازسوز شهید مفتح همدان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تصریح کرد: متوسط مصرف روزانه نیروگاه همدان در سال جاری 3.5 میلیون مترمکعب بوده و با حداکثر مصرف 6 میلیون مترمکعب در روز، رکورد مصرف روزانه گاز طبیعی در نیروگاه شکسته شد.

وی عنوان کرد: نیروگاه شهید مفتح استان همدان به طور بی‌سابقه‌ای رشد مصرف 8 برابری گاز طبیعی، نسبت به مصارف سنوات قبل را تجربه کرده است.

مهدوی با بیان اینکه در حال حاضر60 درصد مصرف روزانه استان، اختصاص به مصرف نیروگاه همدان دارد، ابراز داشت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 453 میلیون مترمکعب در روز، سهم مصرف گاز طبیعی نیروگاه از کل مصرف استان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین مصرف گاز طبیعی سه کارخانه تولید سیمان در استان از قبیل کارخانه‌های سیمان هگمتان، نهاوند و اکباتان نیز بین 650 تا 710 هزار مترمکعب در روز و مصرف گاز طبیعی 43 جایگاه CNG استان بین 390 تا 480 هزار مترمکعب در روز متغیر بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تصریح کرد: میزان متوسط مصرف گاز طبیعی در استان در تابستان سال جاری به مرز 9.8 میلیون مترمکعب در روز رسیده، در حالی که متوسط مصرف گاز طبیعی در استان در تابستان سال گذشته حداکثر 4 میلیون مترمکعب در روز بوده است.

وی با بیان اینکه رشد 2.5 برابری مصرف روزانه در استان به دلیل رشد مصرف در نیروگاه گازسوز همدان بوده است، گفت: با جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت‌های میان تقطیر نظیر نفت‌گاز یا نفت‌کوره به ویژه در مراکز مصرفی همچون نیروگاه‌ها که بیشترین مصرف سوخت را در کشور به خود اختصاص می‌دهند، ضمن حذف سوخت‌های مایع از گردونه مصرف و سودآوری اقتصادی، ارتقای محسوس مؤلفه‌های زیست محیطی را نیز در بر دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار