مراسم استقبال و شبی با سردار شهید حیدر یزدانی در برازجان برگزار شد

مراسم استقبال و شبی با سردار شهید حیدر یزدانی با حضور فرماندار دشتستان، فرمانده سپاه دشتستان، فرمانده انتظامی دشتستان، ائمه جمعه و جماعات و جمعی از مسئولین، نیروهای نظامی و انتظامی در برازجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۹۲۸۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج دشتستان، امام جمعه شهر دالکی در این مراسم گفت: خداوند متعال، در سایه ایمان است که پیروزی را نصیب انسان می­ کند امّا اگر انسان از خدا فاصله گرفت و ایمان از او گرفته شد به دنبال آن سستی در انسان بروز پیدا می­ کند و بالندگی­ اش نیز از بین می­ رود.

حجت الاسلام سید عبدالهادی طالبی اظهار داشت: اگر در دوران دفاع مقدّس تمام دنیا دست به دست هم دادند و این جنگ را بر ما تحمیل کردند و شهیدانی همچون سردار شهید حیدر یزدانی را از ما گرفتند، اگر هواپیمای مسافربری ما را هدف قرار دادند و ما را تحریم کردند ما نیز با قدرت ایمان خود توانستیم با آن­ها مقابله کنیم و با همین مقاومت ما بود که امروز برای آن­ها نیز مشکل به وجود آمده و خواب راحت ندارند و هرگز از انجام این کار پشیمان نیستیم.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را بیمه کننده جامعه اسلامی در برابر دشمنان دانست و تأکید کرد: وقتی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه­ ای وجود داشته باشد به دنبال آن روح شجاعت در افراد آن جامعه پدید می­ آید و باعث می­ شود انسان خودش را باور و در مقابل دشمن قد علم بکند که این ایستادگی، روح اخلاص را در نیز در درون جامعه به وجود آورده و تقویت می­ کند.

حجت الاسلام طالبی تصریح کرد: سردار شهید حیدر یزدانی در زمانی به جبهه شتافت که 12 روز بیش­تر از آغاز جنگ نگذشته بود و در همان زمان کسانی بودند که در همین شهر راه کج را انتخاب کرده بودند امّا این شهید بزرگوار و هم رزمانش در چنین شرایطی، مسیر خود را پیدا کرده و در این مسیر، راست قامتانه ایستادند و در این راه به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قیامت یک گروهی از انسان­ ها را به عنوان شاهد انتخاب می­ کند و آن گروه، همین شهدا و مجاهدین در راه خدا هستند که جان شیرینشان را در راه خدا دادند تا دین الهی باقی بماند که از خداوند متعال امیدواریم شفاعت شهدا را در همه­ ی احوال شامل حال ما قرار دهد.

در پایان این مراسم مردم دشتستان با حضور اطراف پیکر شهید به مداحی و سینه­ زنی پرداخته و با آرمان­ های امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدا تجدید عهد کردند.

در حاشیه این مراسم، دلنوشته­ ای توسط حیدر یزدانی برادر زاده خردسال شهید سردار حیدر یزدانی قرائت شد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار