خبرهای داغ:
کارشناس امور خانواده در طرح ولایت دانشگاه‌های قزوین:

تعمیق سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در جامعه از طریق تبلیغات صحیح و اصولی انجام شود

این استاد دانشگاه با تاکید بر تاثیر سبک زندگی غربی در جامعه گفت: سبک زندگی غربی در صورتی می‌تواند نگران‌کننده باشد که فرهنگ‌ها و باورهای غلط جایگزین فرهنگ‌ها و باورهای درست شود.
کد خبر: ۸۷۱۹۲۶۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سعید عزیزی پژوهشگر علوم روانشناسی و کارشناس امور خانواده در پنجمین روز از هشتمین دوره طرح ولایت دانشگاه‌های قزوین در همایش سبک زندگی که در سالن آمفی تئاتر  مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمین(ره) برگزار شد با اشاره به تغییر باورهای ذهنی هر فرد اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز جوانان کمرنگ شدن باورهای درونی و اعتماد به نفس است.




این استاد دانشگاه با تاکید بر تاثیر سبک زندگی غربی در جامعه گفت: سبک زندگی غربی در صورتی می‌تواند نگران‌کننده باشد که فرهنگ‌ها و باورهای غلط جایگزین فرهنگ‌ها و باورهای درست شود.
 

عزیزی ضمن اشاره به باور و عقاید اسلامی و ایرانی گفت: با وجود اینکه باور و عقاید درست در فرهنگ ما در زمینه‌های مختلف وجود داشته ولی متاسفانه این باورها با تاثیر از برخی فرهنگ‌های غلط دچار افت شده است.




این پژوهشگر مصرف‌گرایی، مد‌گرایی و بی‌بندوباری‌های موجود در جامعه را از مصادیق تغییر سبک زندگی اسلامی و ایرانی دانسته و ادامه داد: با توجه به ویژگی‌های فطری انسان‌ها فرهنگسازی برای سبک زندگی اسلامی و ایرانی با اعمال زور و جبر امکان‌پذیر نیست.


وی ‌با بیان اینکه استفاده از ابزارهای مختلف برای تبلیغ سبک زندگی اسلامی و ایرانی ضروت است اذعان کرد: متاسفانه اغلب روش‌های تبلیغی که مبلغان برای تبیین سبک زندگی اسلامی و ایرانی استفاده می‌کنند‌ کارکردهای لازم را نداشته و تاثیرات چندانی نیز در پی نداشته است.
ین استاد دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه ما نکات منفی سبک زندگی فاسد غرب و بیگانه را دریافت کرده ایم اما نکات مثبت را خیر گفت: باید تلاش شود تا سبک و روشی که مفید است را در زندگی خود جاری کنیم.
وی ساعات مفید کار، کاهش میزان مصرف گرایی، توجه به تولیدات داخلی و غیره را از جمله نکات مثبت سبک زندگی غربی برشمرد.
عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به اهمیت نوع بیان افراد عنوان کرد: بیان یکی از مهمترین موضوعاتی است که در ایجاد نشاط در زندگی دارای اهمیت است چرا که نوع انتخاب و بیان و سخن گفتن می تواند ارتباط با دیگران را رقم بزند.
وی در ادامه بیان کرد: هر کلامی از امواج مثبت و منفی تشکیل شده است که به صورت اعجاز انگیزی  از خود بارمثبت و منفی ساطع می کنند که این بار منتشره به شخص باز میگردد از این رو شخص باید در کلام خود و در استفاده از واژگان با بارهای مثبت و منفی دقت و توجه کنیم و از به کار بردن کلماتی که بار منفی دارد پرهیز شود.
پژوهشگر و کارشناس امور خانواده در پایان در رابطه با روانشناسی اسلامی برترین سبک زندگی را سبک زندگی شهدایی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا به مقام شهادت دست یافت چون شهادت جایزه اعمال نیک است و به همه افراد اهدا نمی شود لذا برای رسیدن به این سبک زندگی، شناخت منش و رفتار شهدا امری ضروری است لذا باید رفتار آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.


9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار