خبرهای داغ:

نگاهی متفاوت به دفاع مقدس؛ "مسیحا" به کافه کتاب می‌رود

نمایش "مسیحا" نوشته سجاد افشاریان با خوانش امیر صادقی و ترانه حمادی به کافه کتاب شیراز می‌رود تا با نگاهی متفاوت به دفاع مقدس بپردازد.
کد خبر: ۸۷۱۷۴۳۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کافه کتاب در چهارشنبه‌های تئاتر این هفته میزبان نمایش «مسیحا» نوشته سجاد افشاریان از هنرمندان خوب شهر شیراز است که با هدایت سیدعلیرضا موسوی و خوانش امیر صادقی و ترانه حمادی نمایش‌نامه‌خوانی می‌شود.

سید علیرضا موسوی که خود مدیر اجرایی برنامه‌های چهارشنبه تئاتر است، در گفت‌وگو با تسنیم دلیل انتخاب این نمایش را نگاه متفاوت آن به دفاع مقدس ذکر کرد و اظهار داشت: این نمایش که یک نویسنده شیرازی آن را نگاشته است نگاهی متفاوت به جنگ 8 ساله و دفاع مقدس دارد و همین امر سبب شد که این نمایش برای این هفته چهارشنبه تئاتر انتخاب شود.

وی با بیان اینکه این نمایش دو خوانشگر دارد، گفت: داستان توضیح درباره پدری به نام «مسیحا» است که برای حفظ آرمان‌هایش همسر باردارش را رها کرده و به جبهه رفته و اکنون مفقودالاثر است.

موسوی افزود: مسیح فرزند مسیحا به دنیا آمده و بزرگ شده و در این نمایش تاثیری را که جنگ و نبود پدر بر زندگی‌اش گذاشته، بیان می‌کند.

هدایتگر نمایش مسیحا خاطرنشان کرد: این نمایش برای اجرا روی صحنه به یک تا 2 ماه تمرین نیاز دارد اما برای نمایش‌خوانی یک هفته تمرین زمان برده است و برای تاثیر بیشتر موسیقی متن به عنوان زیرصدا از ایمان اکبرپور برای آن انتخاب شده است.

وی درباره تفاوت نمایشنامه‌خوانی با اجرا روی صحنه تصریح کرد: نمایش‌نامه‌خوانی بیشتر با بیان و حس سروکار دارد و هنرمند باید بتواند با این دو ابزار حس نمایش را به مخاطب منتقل کند در صورتی که در نمایش روی صحنه هنرمند از بدن و حرکت نیز برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده می‌کند.

موسوی از تغییری در اجرای نمایش‌خوانی این هفته خبر داد و گفت: تلاش شده با قرار گرفتن خوانشگران در میان تماشاچیان تاثیر بیشتری بر مخاطب بگذارد در واقع بازیگران در وسط روی دو صندلی قرار می‌گیرند و تماشاچیان پیرامون آنها می‌نشینند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها