خبرهای داغ:
بسیج گزارش می‌دهد:

یکی از عوامل بقا اسلام امر به معروف و نهی ازمنکر است

باید عوامل بقا را در اسلام مشاهده کنیم چرا یکی از عوامل بقا همین عاشورا است،و یکی از عوامل بقا امر به معروف و نهی ازمنکر است،نظام و جامعه اسلامی اگر خود را به گونه ای که اسلام فرموده است شکل دهد،و عوامل بقا را در خود فراهم کند هیچ نیروی در دنیا قادر به مقابله با آن نخواهد بود.
کد خبر: ۸۷۱۷۱۶۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در کتاب واجب فراموش نشدنی نوشته مقام معظم رهبری به ارزشمند بودن امر به معروف و نهی ازمنکر اشاره شده است: کار نیکی که مخاطب خود را به آن امر می کنیم و رفتار زشتی که وی را از آن برحذر می داریم،هر چه بزرگتر و تاثیر اجتماعی یا فردی آن ژرف‌تر و ماندگارتر باشد،امر به معروف و نهی از منکر ما ارزشمند تر است.

اگر معنای امر به معروف و نهی ازمنکر و حدود آن برای مردم  روشن شود، معلوم خواهد شد یکی از نوترین،شیرین ترین کارآمدترین وسازترین شیوه های تعامل اجتماعی،همین امر به معروف و نهی ازمنکر است.

یکی از عواملی که در جامعه از بدیها جلوگیری می کند،نهی ازمنکر و منکر ساختن منکر است،نگذاریم«منکر»«معروف» و «معروف»«منکر» شود.

بنابراین اولین فایده امر به معروف و نهی ازمنکر همین است که نیکی و بدی همچنان نیکی و بدی بماند.

*گناه همیشه گناه بماند

بدترین خطرها این است که یک روز در جامعه،گناه به عنوان ثواب معرفی شود،کار خوب به عنوان کار بد معرفی شود و فرهنگها عوض شود،وقتی امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه رایج شد،این موجب می شود که گناه در نظر مردم همیشه گناه بماند و تبدیل به ثواب و کار نیک نشود.

بدترین توطئه ها علیه مردم این است که طوری کار کنند و حرف بزنند که کارهای خوب کارهایی که دین به آن امر کرده است و رشد و صلاح کشور در آن ها است در نظر مردم به کارهای بد و کارهای بد به کارهای خوب تبدیل شود که این خطر بسیار بزرگی است.

باید عوامل بقا را در اسلام مشاهده کنیم چرا یکی از عوامل بقا همین  عاشورا است،و یکی از عوامل بقا امر به معروف و نهی ازمنکر است،نظام و جامعه اسلامی اگر خود را به گونه ای که اسلام فرموده است شکل دهد،و عوامل بقا را در خود فراهم کند هیچ نیروی در دنیا قادر به مقابله با آن نخواهد بود.

*نظام همیشه جوان

من و شما به عنوان مسئولان کشور وظیفه مان در باب امر به معروف و نهی ازمنکر سنگین تر است،باید از شیوه ها و وسایل مناسب استفاده کنیم،ولیکن آحاد مردم نیز در این امر وظیفه دارند،قوان و رشد و کمال و صلاح وابسته به امر به معروف و نهی ازمنکر است.

1003/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها