انعقاد تفاهم‌نامه شرکت توزیع برق استان مرکزی با سپاه روح‌الله در راستای مدیریت مصرف انرژی

مصرف برق رکورد زد/احتمال اعمال خاموشی در تابستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی مصرف برق در کشور را با 53 هزار مگابایت اعلام کرد و گفت: در استان مرکزی به تبع بیش از 800 مگابایت مصرف برق را در روزهای اخیر شاهد بودیم و این نگرانی وجود دارد که در هفته جاری ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد.
کد خبر: ۸۷۱۶۰۲۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

مهندس اله‌داد در حاشیه پنجمین شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق گفت: از ابتدای مردادماه به دلیل بالا رفتن دمای هوا و افزایش گرما وضعیت تامین برق در موقعیت هشدار قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه مصرف برق در تمامی بخش‌ها به ویژه در مصرف وسایل سرمایشی به طور بی سابقه‌ای افزایش داشتیم و رکورد مصرف برق تاریخ کشور را با رقم 53 هزار مگابایت و رشد 5 درصدی مصرف در کشور شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: به تبع در استان نیز بیش از 800 مگابایت مصرف برق را شاهد بودیم و این نگرانی وجود دارد که در هفته جاری که احتمال افزایش دما وجود دارد اگر نتوانیم همراهی مردم را همراه داشته باشیم ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد.

اله‌داد ادامه داد: اقتصادمقاومتی حکم می‌کند که در طول سال برای چند ساعت و چند روز نیاز به سرمایه برای ساخت نیروگاه جدید نداشته باشیم این هوشمندی مردم استان را می‌طلبد که در مصرف برق توجه لازم را داشته باشند تا بتوانیم برق را در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خانگی تامین کنیم.

وی افزود: ساعت اوج مصرف بین ساعت 11 تا 16 است که امیدواریم مردم و هموطنان عزیز ما را یاری کنند تا بدون اعمال خاموشی بتوانیم برق لازم را در بخش های مختلف تامین کنیم.

انعقاد تفاهم نامه با سپاه روح‌الله در راستای مدیریت مصرف انرژی 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سپاه روح‌الله و شرکت توزیع برق استان خبر داد و گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه را بکارگیری ظرفیت‌های موجود در راستای بهینه سازی مصرف انژری و اصلاح الگوی مصرف و تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

اله‌داد ادامه داد: اساس برنامه‌های عملیاتی شرکت توزیع برق، لحاظ نمودن اقتصاد مقاومتی در امور است که با توجه به این مسئله بهینه سازی مصرف انرژی از ارکان مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

وی در پایان خواستار مشارکت و صرفه جویی همگانی از سوی شهروندان و مسئولین برای گذر از پیک تابستان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات