خبرهای داغ:
رئیس شورای عالی زکات کشور:

فرهنگ زکات باید در کشور احیا شود

رئیس شورای عالی زکات کشور با تأکید بر احیای فرهنگ زکات گفت: اصل کار شورای زکات، احیای فرهنگ زکات است و این امر باید اتفاق بیفتد چراکه در این صورت ریشه و اساس کار حل می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۳۹۵۵
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اولین جلسه رسمی شورای زکات امروز با حضور آیت‌الله عالمی رئیس شورای عالی زکات کشور و مدیران دستگاه‌های استان در سالن شهدای استانداری برگزار شد.

رئیس شورای عالی زکات کشور در این جلسه با بیان اینکه هدف از این جلسه احیای فرهنگ زکات است، اظهار داشت: اگر این فرهنگ احیا شود، زکات دهنده است که به دنبال مستحق و فقر می رود تا او را پیدا کند و زکاتش را بدهد.

وی افزود: نتیجه ترغیب و تشویق و تبلیغات باید این شود تا مردم به دنبال این باشند که خود، زکات را ادا کنند.

رئیس شورای عالی زکات کشور عنوان کرد: اگر این فرهنگ برای مردم جا بیفتد و تبدیل به فرهنگ شود، دیگر مروج زکات به مزرعه نمی‌رود تا زکات را بگیرد.

وی ادامه داد: اصل کار شورای زکات، احیای فرهنگ زکات است و این امر باید اتفاق بیفتد چراکه در این صورت ریشه و اساس کار حل می‌شود.

عالمی ابراز داشت: کسانی که برای تبلیغ به روستاها می‌روند باید به مردم بگویند که زکات آن چیزی است که پیامبر(ص) فرمود «زکات قبل از اینکه به دست نیازمند برسد به دست خدا می رسد».

وی با بیان اینکه خداوند اگر بنده‌اش را در برابر خود تسلیم ببیند درهای رحمتش را به رویش باز می‌کند، افزود: وقتی این موضوع در دل مردم تبدیل به باور شود مردم هستند که دنبال مستحق خواهند رفت.

رئیس شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه زکات اساسی‌ترین حکم دین اسلام است، گفت: نماز اساس قبولی تمام اعمال و زکات اساس قبولی نماز است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی کشور برای سروسامان دادن امور شکل گرفته و زکات نیز یک امر اجتماعی است بنابراین اگر حقوق مردم به درستی عمل و ادا شود نظم و انضباط اجرا می‌شود.

عالمی با بیان اینکه دست همه ما به سوی خدا دراز و چشم ما به سوی پروردگار است، اظهار داشت: برکت این است که انسان از آنچه در اختیار دارد استفاده صحیح کند هرچند ثروت اندک باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر زکات ادا نشود زمین برکتش را دریغ می کند، گفت: شورای مرکزی زکات از پیشنهادات و انتقادات استقبال می‌کند.

رئیس شورای عالی زکات کشور تصریح کرد: وقتی شورای زکات تشکیل می‌شود، در راستای وظیفه مندی مسئولین است که مسئولیت پذیرفته‌اند.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود اگر زکات ادا شود فقیری باقی نمی ماند و شاید کسی بگوید مگر چقدر زکات جمع می شود که فقیر از بین برود، گفت: باید نگاه معنوی به زکات داشت چرکه در قرآن آمده است اگر زکات به عنوان فریضه بزرگ الهی ادا شود و سایر عبادات به دنبال زکات قبول شود وعده الهی محقق می شود و آنگاه هیچ فقیری باقی نمی ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات