رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر:

۱۲ مرکز بهداشت دهان و دندان در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح بهداشت دهان و دندان ۱۲ مرکز در این حوزه در ۱۰ شهرستان استان بوشهر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۱۲۲۱۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

 



 




به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دکتر علیرضا رئیسی در نشست اجرای طرح بهداشت دهان ودندان در استان بوشهر با بیان اینکه طرح بهداشت دهان و دندان در نقاط مختلف استان بوشهر اجرایی می‌شود اظهار داشت: در اجرای این طرح ابتدا افراد زیر 14 سال سن زیرپوشش طرح بهداشت دهان و دندان قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه برای بهبود وضع بهداشت دهان و دندان در استان طرح‌هایی در دست اجراست تصریح کرد:در استان بوشهر هر فرد بیشتر از 65 سال 18 دندان خراب دارد که این مهم نشان از افزایش پوسیدگی دندان در این استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر علاوه بر عوامل محیطی و نقش ژن‌ها، هزینه بالای دندانپزشکی را از مشکلات بهداشت دهان ودرمان عنوان کرد.

رئیسی با اشاره به تجهیز مراکز بهداشتی درمانی استان بوشهربه تجهیزات دندان پزشکی گفت: با اجرای طرح بهداشت دهان و دندان در استان بوشهر 62 مرکز بهداشتی و درمانی به امکانات دندانپزشکی مجهز و 11 مرکز سیار دندان پزشکی  برای ارائه خدمات به مناطق دور دست راه‌اندازی شده است.

وی از راه‌اندازی مرکز بهداشت دهان و دندان در شهرستان‌های استان بوشهر خبرداد و افزود: 12 مرکز بهداشت دهان و دندان در 10 شهرستان بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی نیز با اشاره به اجرای طرح بهداشت دهان و دندان گفت: در روستاها زنان باردار و شیرده، کودکان زیر 6 سال واز 6 تا 12 ساله به عنوان افراد آسیب پذیر جامعه هدف ما هستند که هم آموزش می‌بینند و هم به صورت رایگان درمان می‌شوند.

عمار بصری خاطر نشان کرد: در اجرای طرح سلامت دهان و دندان 62 مرکز تجهیز و 12مرکز جامع سلامت دهان و دندان و 12 کلینیک سیار دندانپزشکی  راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
۱۷:۳۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
اگه بخوهید پول بگیرید . ممنونیم اینکار را نکنید و مرکز فدای خودتان .اما اگر دلتان برای دندونای مردم سوخته و تو فکر پول نیستید بسیار متشکریم . قدم شما روی چشم ما