خبرهای داغ:
استاندار فارس در شورای دهه کرامت:

وزیر راه و شهرسازی با ‌جزئیات طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم شاهچراغ(ع) موافقت کرد

استاندار فارس با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی با آنچه که مدنظر استان فارس در زمینه توسعه حرم بوده، موافقت کرده است، گفت: طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم شاهچراغ(ع) با طراحی شایسته تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۹۷۱۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
سید محمدعلی افشانی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: پیگیری توسعه حرم حضرت شاهچراغ(ع) از اولویت‌های مسئولان استان فارس است و در دیدار با وزیر راه و شهرسازی موارد مدنظر استان فارس مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حرم احمدبن‌موسی(ع) پناهگاه مردم جنوب کشور است، گفت: امید است با موافقت وزیر و اقدامات مسئولان استان طرح توسعه 57 هکتاری حرم شاهچراغ(ع) با طراحی شایسته تکمیل ‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه باید سیره اهل بیت متناسب با نیاز جامعه بیان شود، افزود: دهه کرامت دهه شناساندن و معرفی اهل بیت به جامعه به ویژه نسل جوان است و در جامعه سیاست‌زده امروز بیش از هر چیزی باید صبر وشکیبایی اهل بیت بیان شود.

افشانی با بیان اینکه کمیت برنامه‌ها اهمیت ندارد، خاطرنشان کرد: یک برنامه عمیق و اثرگذار بهتر از صد برنامه کم عمق است و باید بیش از هر چیز میزان تاثیرگذاری برنامه‌ها را ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه در معرفی امام رضا(ع) و دیگر امامزادگان باید از روش‌های جذاب و جوان‌پسند استفاده کرد، گفت: در شرایط امروز باید بیش از هر چیزی به جوانان فکر کرد و با برنامه‌ریزی درست جوانان را در مسیر اهل بیت و ائمه قرار داد.

استاندار فارس با اشاره به اراده جمعی برای برگزاری مناسبت‌های مذهبی افزود: در اینگونه برنامه‌ها مردم با همدلی و وحدت ورود می‌کنند که اگر یک صدم آن برنامه‌ها را دولت بخواهد اجرا کند به زمان و صرف هزینه زیاد نیاز است.

بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این مراسم گفت: 31 دستگاه در شورای دهه کرامت استان عضو هستند که برای بهتر برگزار شدن برنامه‌های این دهه همکاری و همفکری می‌کنند.

وی افزود: در این دهه در بقاع متبرکه استان برنامه‌های متعدد و متنوعی برای بزرگداشت حضرت احمدبن‌موسی(ع)، امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: در 19 مردادماه نیز جشنواره شعر رضوی در قالب اقوام ایرانی در شیراز برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها