خبرهای داغ:
نماینده آستان قدس رضوی در شورای دهه کرامت در شیراز:

۱۲ کشور و ۳۰ شهر خارجی میزبان برنامه‌های آستان قدس رضوی می‌شوند

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های این آستان در دهه کرامت گفت: ۱۲ کشور و ۳۰ شهر خارجی و ۳۰۰ شهر داخلی در ایام دهه کرامت میزبان برنامه‌های آستان قدس رضوی می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۰۹۷۰۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
محمدحسن محمدیان در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در مجموع 1700 برنامه در آستان قدس رضوی برای دهه کرامت در نظر گرفته شده که در قالب 37 برنامه محوری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های آستان قدس در خارج از مرزهای ایران برگزار می‌شود، گفت: حضور خادمان حرم رضوی در 12 کشور و 30 شهر اروپایی و غیراروپایی و 300 شهر داخلی برای برگزاری برنامه‌هایی ویژه این دهه از جمله برنامه‌های این آستان مقدس است.

نماینده آستان قدس رضوی در شورای دهه کرامت افزود: برنامه‌های دهه کرامت خارج از کشور آستان قدس رضوی با مشارکت تشکل‌های مردمی و اسلامی برگزار می‌شود.

محمدیان خاطرنشان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته برنامه‌های ویژه بزرگداشت مقام حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است که هنوز این برنامه‌ها برای اطلاع‌رسانی به قطعیت نرسیده است.

کتابت قرآن توسط بانوان هنرمند قمی در روز میلاد حضرت معصومه (س)

حجت‌الاسلام سید محمد صادقی آرمان، نماینده آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این نشست گفت: روز میلاد حضرت معصومه (س) برای نخستین بار بانوان قمی در حرم کریمه اهل بیت به کتابت آیات قران می‌پردازند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه (س) برای همه سنین و تمامی زائران از کشورهای مختلف برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های دهه کرامت امسال آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای زائران فارسی‌زبان و غیر فارسی‌زبان، کودکان و نوجوانان و عموم زائران و مجاوران این حرم مطهر اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: اعزام سفیران کریمه اهل بیت، جشنواره فیلم‌های کوتاه، برنامه‌های ویژه شبکه‌های مجازی و برگزاری کارگاه‌های معصوم شناسی از دیگر برنامه‌های این آستان مقدس در دهه کرامت است.

وی از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی برنامه‌های دهه کرامت در آستان مقدس حضرت معصومه (س) خبر داد و بیان کرد: این اقدام سبب می‌شود که محتوای تولید شده در سال‌های مختلف نگه داشته شود و در اختیار مردم و متقاضیان قرار گیرد.

نماینده آستان مقدس حضرت معصومه(س) با درخواست از آستان احمدی و محمدی و آستان قدس رضوی برای مشارکت در انجام این کار گفت: با این عمل تمامی برنامه‌های تولید شده در دهه کرامت در سال‌های مختلف در یک سایت بارگذاری می‌شود.

راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی به نام احمدبن‌موسی(ع) در دانشگاه‌های کشور

کیایی نژاد نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست از مسئولان استان فارس تقاضا کرد با ساخت اردوگاه دانشگاهی در نزدیک حرم مطهر شاهچراغ(ع) موافقت کنند و گفت: با ساخت این اردوگاه سفرهای دانشگاهی با محوریت زیارت حضرت احمدبن‌موسی(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی به نام احمدبن‌موسی(ع) در دانشگاه‌های کشور افزود: دانشگاه‌های کشور و جامعه دانشگاهی آماده پذیرش و انجام فعالیت‌های مربوط به کمیته علمی جشنواره حضرت شاهچراغ(ع) است.

کیایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در دهه کرامت امسال جشن ازدواج بیش از 1000 زوج دانشجوی دانشگاه‌های  استان فارس برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها