فرماندار مراغه:

نخستین گام در اقتصادمقاومتی حل مشکلات سرمایه گذاران است

خبرگزاری بسیج: فرماندار مراغه در آیین هماهنگی اجرای محورهای اقتصاد مقاومتی در این شهرستان گفت: حل مشکلات سرمایه گذاران مهم نیاز این شهرستان برای قدم گذاشتن در اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۷۰۹۲۸۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، ظفر محمدی، افزود: قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی این شهرستان برنامه های خود را با سه محور تسهیل مواع تولید، جذب سرمایه گذاری و حمایت از محصولات کشاورزی در قالب کمیته ها آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: این کمیته ها به ترتیب با مسئولیت صنعت، معدن و تجارت، شهرداری و جهاد کشاورزی نسبت به حل مشکلات، تسهیل مسیر سرمایه گذاری و راهکارهای حفظ سرمایه بخش خصوصی فعالیت خود را با اداره های ذینفع انجام می دهد.

فرماندار مراغه ادامه داد: جذب سرمایه گذاران با توسعه تولید داخلی از نیازهای اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی بوده که در این راستا نهادهای اجرایی شهرستان هم اکنون موظف هستند تا علاوه بر جذب در راستای حفظ سرمایه ها تلاش کنند تا بتوان علاوه برحمایت از سرمایه گذاران تولید داخلی را افزایش داد.

محمدی اضافه کرد: رفع مشکلات شهرک صنعتی مراغه در اولویت های اقتصاد مقاومتی بوده که در این راستا ابتدا مشکلات واحدهای غیر فعال و راکد مرتفع شده و سپس نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدام می شود.

وی افزود: کمیته های تحقق اقتصاد مقاومتی شهرستان موظفت هستند در کنار تسهیل روند سرمایه گذاری، مشکلات و موانع را بررسی و با تجمیع افکار نسبت به حل آن ها در سطح شهرستان با حضور روسای اداره ها و در سطح استان با دعوت از مدیران کل اقدام شود.

محمدی گفت: تهیه سند تدبیر و توسعه شهرستان زمینه معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهرستان برای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده که با هدف اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت در این راستا است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه نیز در این آیین گفت: دولت تدبیر و امید با اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت در راستای رفع این مشکلات و تحقق اقتصاد مقاومتی قدم گذاشته است.

ایوب خیرالهی افزود: این اداره نیز طی یک ماه گذشته 44 واحد را برای دریافت تسهیلات مد نظر دولت معرفی کرده که این تعداد شامل 31 واحد برای سرمایه در گردش و 13 واحد برای سرمایه ثابت است.

وی اظهار کرد: بیکاری عمده مشکل اقتصاد شهرستان بوده و علی رغم آن صنایع شهرستان کمترین درصد از سهم اشتغال را به خود داده اند که مسئولان باید از شهرستان های هم سطح الگو گرفته تا در این زمینه نسبت به حل مشکلات خود اقدام کند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت مراغه ادامه داد: استفاده از تجربه های موفق شهرستان های دیگر در بخش صنعت می تواند مراغه را به سمت یک رقابت اقتصادی وارد کند.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این آیین گفت: تسهیل در سرمایه گذارای نیازمند حذف استعلام های همسوی توسط اداره ها برای سرمایه گذاران می تواند مهمترین راهکار برای حفظ سرمایه بخش خصوصی باشد.

محمد نریمانی افزود: تقویت تولید می تواند یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی باشد.

ارسال نظرات