بی تفاوتی تا کجا؟؟!

آیا قانونی برای مبارزه با بدحجابی نیست

"حجاب "در کوچه پس کوچه ها و خیابان های شهر که ویترین یک شهر اسلامی محسوب می شود وضعیت مناسبی ندارد اگر بگوییم وضعیت دختران و زنان بی حجاب و بدحجاب در سطح شهر، سواحل و پارکها هر روز بیشتر و بدتر از دیروز میشود حرف گزافی نگفته ایم و بعضاً بخصوص عصرها و شب هنگام در خیابان ها با دختران و زنانی با ظاهری نامناسب که دوچرخه سواری می کنند مواجه میشویم واین موضوع به امری عادی و در ابعادی هنجارشکن بنظر رسیده است.
کد خبر: ۸۷۰۸۷۶۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از کنگان، در این نوشتارسعی براین است که در پیوند با  فرارسیدن 21 تیرماه و حمله به مسجد گوهر شاد و کشتار مردم به دست حکومت ظالم پهلوی ومناسبت  روز عفاف و حجاب مطلبی هر چند کوتاه در مورد بی حجابی در سطح شهر کنگان که بارها از طرف دلسوزان بالاخص امام جمعه معزز شهرستان این مسئله گوشزد گردیده است نکاتی مطرح شود  ولی انگار گوش شنوائی در اهتمام  به این موضوع موجود نیست گرچه این  "مهم" دغدغه اکثر مردم متدین و مذهبی شهر می باشد ولی مورد غفلت ونسیان قرار گرفته است.

"حجاب "در کوچه پس کوچه ها و خیابان های شهر که ویترین یک شهر اسلامی محسوب می شود وضعیت مناسبی ندارد اگر بگوییم وضعیت دختران و زنان بی حجاب و بدحجاب در سطح شهر، سواحل و پارکها هر روز بیشتر و بدتر از دیروز میشود حرف گزافی نگفته ایم و بعضاً  بخصوص عصرها و شب هنگام  در خیابان ها  با دختران و زنانی با ظاهری نامناسب که دوچرخه سواری می کنند مواجه میشویم  واین موضوع  به امری عادی  و در ابعادی هنجارشکن بنظر رسیده است.

اگرهمه مردم و مسئولین در فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر بالاخص در زمینه حجاب و عفاف در کوچه ،خیابان و هم در مراجعه به ادارات دولتی حساسیت نشان دهند وطبعاً  اولویت  پوشش و رفتار متناسب با انتظارات عمومی  نظم  وانضباط مطلوبی بخود می گیرد.

حجاب و عفاف زنان و دختران سنگر محکمی است که راه ورود به فساد وهرزگی را سد می کند و به زن شخصیت و احترام می بخشد و اگر در جامعه ای زنان و دختران با حجاب و پوشش کامل و مناسب وارد شود و رفت و آمد کند جوانان هم با خاطری آرام به کار خود مشغول می شوند و محرکی در شهر وجود ندارد که آنها  را تحریک کنند و جوانان با رضایت و علاقمندی به سمت ازدواج می روند.

حال در جامعه و شهر متدین و مذهبی مثل کنگان هر روز باید شاهد بی بند وباری افرادی باشیم که ضمن تحریک جوانان این مرزبوم شاهد دهن کجی به رسوم اخلافی وعرفی وقوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم

 در برابر این معضل اجتماعی آحاد جامعه مسئول هستند و باید در این راه همراه دیگر دستگاههای ذیربط قدم بردارند و اگر کوتاهی شود در مقابل خداوند متعال باید پاسخگو باشیم که روز به روز شاهد از بین رفتن و غرق شدن جوانان در گرداب متعفن بی عفتی هستیم.

حجاب و عفاف در کلام معصومین و شهدا:

امام صادق (ع): برای زن جایز نیست که روسری و پیراهنی برتن کند که بدنش را نپوشاند.

خواهرم! تو با حجاب خود، حجابی که پای آن خون شهدای فراوانی ریخته شده باز ادامه دهنده ی راه تمام شهداء از جمله این بنده ی حقیر خدا باش.( شهید حسین هادی)

تو ای خواهرم:حجاب تو کوبنده تر از خون سرخ من است.( شهید ابوالفضل سنگ تراشان)

«خواهران عزیز، حجاب خود را حفظ کنید، شما باید در مقابل شایعه پراکنی ها و بی حجابی ها مبارزه کنید و رسالت زینبی را در جامعه ایفا کنید.»( شهید علی اصغر عدالتیان)

«حجاب تو سنگر تو است، تو از داخل حجاب دشمن را می بینی و دشمن تو را نمی بیند .» (سردار شهید رحیم آنجفی)

اگر بیشتر در وصایای شهدا سیر کنیم به طور قطع مسائل بیشترو مفید تری را می توانیم در حوزه عفاف و حفظ حجاب در این وصایا دریافت کنیم.درهر صورت این موارد مقدمه ای بود تا بیشتر به این معادن معرفت و اوراق نورانی توجه و دقت نظر داشته باشیم و در روز حشر، شرمنده خون شهدا نباشیم.

و در پایان چند پیشنهاد برای پیشگیری از بدحجابی و بی حجابی ارائه می کنم که امیدوارم مورد توجه شما بزرگواران قرار بگیرد:

1.احیای امر به معروف و نهی از منکر

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:اگر شخصی در نهان معصیتی مرتکب شود فقط به شخص او ضرر وارد می شود و اگر در ملاءعام گناهی را انجام دهد و دیگران او را نهی از منکر نکنند همه مردم زیان می بینند.(بحارالانوار.ج100.ص78)

   البته باید توجه داشت در پیشگیری و درمان بدحجابی و بی حجابی باید امر به معروف بصورت صحیح و مرحله به مرحله اجرا    شود.  

2.آگاهی افراد از مضرات سوء بی حجابی

بدحجابی باعث عدم امنیت زن در جامعه می شود.بدحجابی عاملی برای بلوغ زودرس جوانان است.بدحجابی باعث بی ارزش شدن زن در جامعه می شود. بدحجابی باعث بالا رفتن آمار طلاق .فلج کردن نیروی کار در جامعه.تبدیل شدن زن به موجودی مصرفی،وعلاوه بر آن عذابهای اخروی را نیز به دنبال دارد.

3.کمک های اقتصادی در رفع مشکل بدحجابی

بعضی از بدحجابی ها علل و ریشه آن در عواملی چون فقرفرهنگی.اقتصادی.فراهم نمودن عوامل ازدواج می باشد که خیرین می توانند با کمک به نهادهای ذیربط در رفع این مشکل بکوشند.

4.اجرای حدود و تعزیرات

اجرای قوانین اسلامی پس از آگاهی کامل افراد جامعه و تبلیغات کافی و تبیین مسئله حجاب در جامعه اسلامی می تواند مثمرثمرباشد و طبق تبصره 638 قانون مجازات اسلامی برای زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر می شوند مطابق قانون برخورد نمایند.

 

ارسال نظرات