خبرهای داغ:
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی:

پایین بودن رشد بیمه شدگان نسبت به مستمری بگیران، زنگ خطر است

خبرگزاری بسیج: مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در نشست خبری امروز مدیران این سازمان، با بیان اینکه رشد بیمه شدگان این سازمان نسبت به مستمری بگیران پایین است، آن را زنگ خطری برای تامین اجتماعی استان دانست.
کد خبر: ۸۷۰۸۵۵۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، جعفر سمساری با توجه به 675 هزار بیمه شده این سازمان در استان، افزود: میزان مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی 14 درصد افزایش داشته که 126 میلیارد تومان به آن ها مستمری پرداخت می شود.

وی با تاکید به اینکه اگر افراد تابعه بیمه شدگان اصلی را حساب کنیم، بیش از 2 میلیون نفر بیمه شده در استان داریم، اظهار داشت: 54 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که در سال 94 بیمه شدگان اجباری سازمان نسبت به سال 93، دو و نه دهم درصد بیشتر شده است.

سمساری با بیان اینکه مقرری بگیران بیمه بیکاری سال 94 نسبت به سال 93 افزایش یافته، تصریح کرد: نرخ بیکاری جدا از مقرری بگیران بیمه بیکاری تامین اجتماعی است چراکه کارگران فصلی در فصول بیکاری از مقرری بیمه بیکاری بهره مند می شوند و جزو افراد بیکار نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بزرگترین اقدام سازمان تامین اجتماعی در سال 94 را پرداخت متمرکز مستمری عنوان و بیان کرد: با پایان این عمل در اسفندماه گذشته، از این پس همه مطالبات مستمری بگیران از طریف سازمان تامین اجتماعی مرکزی پرداخت می شود تا مستمری بگیران در اسرع وقت به مطالبات خود برسند.

این مقام مسئول تسهیلات بخشودگی جرایم کارفرمایان را در راستای اجرای منویات رهبر فرزانه انقلاب دانست و تشریح کرد: براساس مصوبه 23 خرداد امسال، کارفرمایان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند که شامل کارگاه های تولیدی، صنعتی، معدنی و فعال می شود.

وی ادامه داد: برای رونق اقتصادی و افزایش تولید نیز به کارگاه های زیر 100 نفر تسهیلاتی پیش بینی شده که اگر کارفرمایان به صورت یکجا و پیش از ارائه برگ لازم الاجرا، حق بیمه شدگان را پرداخت کنند، می توانند از 40 درصد بخشودگی جرایم برخوردار شوند.

جعفر سمساری، توسعه خدمات غیرحضوری، ابلاغ احکام مطالبات به صورت الکترونیکی، اصلاح فرایندها از طریق تعامل با اتاق بازرگانی، اصلاح مجموعه مقررات مربوط به مشاغل سخت و زیان آور و طرح وصول مطالبات در قالب طرح دی را بخشی از اقدامات این سازمان در جهت بهبود فضای کسب و کار برشمرد.

نشست خبری مدیران تامین اجتماعی آذربایجان شرقی به مناسبت هفته تامین اجتماعی، ساعاتی پیش با حضور اصحاب رسانه این استان در محل این سازمان برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار