خبرهای داغ:

سردیس ۲ شهید تأمین اجتماعی استان فارس رونمایی شد

همزمان با آغاز هفته تامین اجتماعی امروز از سردیس شهیدان بدری و امام‌دوست، ۲ تن از شهدای اداره کل تامین اجتماعی استان فارس رونمایی شد.
کد خبر: ۸۷۰۸۰۶۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
در این مراسم که با تجلیل از خانواده معظم شهیدان بدری و امام‌دوست همراه بود مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس اظهار با بیان اینکه بیش از دو میلیون و 80 هزار نفر از شهروندان استان فارس تحت پوشش تامین اجتماعی هستند اظهار داشت: این آمار شامل حدود 46 درصد از کل جمعیت این استان می‌شود و در مجموع تعداد 714 هزار نفر از کل افراد تحت پوشش در استان فارس بیمه شدگان اصلی محسوب می‌شوند.

عبدالکریم نباتی با بیان اینکه در فارس 8 هزار و 873 نفر قریب به هشت میلیارد تومان ماهانه مقرری دریافت می‌کنند، تصریح کرد: مطالبات این اداره کل در استان فارس بالغ‌بر 440 میلیارد تومان است و 20 میلیارد تومان آن در بخش دولتی و 70 میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی است و 350 میلیارد تومان در بخش اصناف و شرکت‌های بخش خصوصی هستند.

وی افزود: با توجه به تصویب قانون‌های پی‌درپی در دولت‌های مختلف که این سازمان را مکلف به اجرا می‌کردند، مطالبات ما از دولت بالا رفته و بالغ‌بر 100 هزار میلیارد تومان در سطح کشور مطالبات داریم و دولت تاکنون اقدامی برای پرداخت آن انجام نداده است.

نباتی افزود: درخواست ما این است که با یاری مجلس، از تصویب قوانین بدون در نظر گرفتن بار مالی آن، پرهیز و اگر بنا شد قانونی تصویب شود که تأمین اجتماعی مکلف به اجرا باشد بار مالی آن در نظر گرفته‌شده و سالانه مبلغی از بدهی دولت به سازمان تسویه شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس همچنین میزان مطالبات از صنوف و بخش خصوصی را حدود 350 میلیارد تومان عنوان و از طرح بیمه قالیبافان به عنوان یکی از مصوبات الزام‌آور دولت یاد و خاطرنشان کرد: اکنون بالغ بر 31 هزار نفر قالیباف تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی بیان کرد: از جمله بیمه‌شده‌های مشمول معافیت کار که ناشی از همان قوانین ادوار مختلف است قالیبافان هستند که با پرداخت هفت درصد از حق بیمه توسط خود فرد بیمه‌شده و مابقی هفت درصد را باید دولت بپردازد.

بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب و معافیت از جرائم از دیگر مواردی بود که مورد اشاره وی قرار گرفت و افزود: 76 هزار کارفرمای ما درگذشته به‌صورت حضوری لیست دریافت می‌کردند که اکنون 95 درصد به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود و علاوه بر آن پرونده بیمه‌شدگان که فضای فیزیکی زیادی اشغال کرده نیز الکترونیک می‌شود.

نباتی همچنین مستمری بگیران این سازمان را در فارس 123 هزار نفر اعلام و افزود: مبلغی که به‌عنوان مستمری به این افراد به شکل ماهیانه پرداخت می‌شود بالغ بر 152 میلیارد تومان است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: دولت‌های مختلف به تأمین اجتماعی به‌عنوان حیات خلوت خود نگریسته‌اند و گاه بارهایی را بر دوش آن نهاده‌اند و همین امر باعث شده که از نظر اقتصادی آسیب‌هایی متوجه این مجموعه شود.

فرج‌الله رجبی با بیان اینکه جوامع به خدمات حمایتی نیاز دارند، گفت: تأمین اجتماعی ابزار مقوله خدمات اجتماعی است اما برای هر نوع خدماتی باید اقتصاد رونق داشته و هزینه خدمات از بخش دولتی و خصوصی تأمین شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها