خبرهای داغ:

۹۳ نفر از کانون پرورش فکری استان فارس به جشنواره رضوی راه یافتند

کودکان و نوجوانان استان فارس در جشنواره رضوی که در دهه کرامت برگزار می‌شود با شرکت ۹۳ نفر در بخش‌های مختلف جشنواره و ارسال ۸۹ اثر به جمع راه‌یافتگان به جشنواره کشوری رضوی پیوستند.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۴۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵
کودکان و نوجوانان استان فارس در جشنواره رضوی که در دهه کرامت برگزار می‌شود با شرکت 93 نفر در بخش‌های مختلف جشنواره و ارسال 89 اثر به جمع راه‌یافتگان به جشنواره کشوری رضوی پیوستند.

بیش از 500 شرکت‌کننده شامل اعضای کودک و نوجوان و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان فارس، آثار منتخب برای جشنواره رضوی امسال را خلق و ارسال کردند.

بخش کودک و نوجوان رضوی شامل حوزه‌های داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی، قصه گویی، نشریه نگاری کاغذی و الکترونیک، تحقیق و پژوهش، نمایش عروسکی، عکاسی، نقاشی و شعر رضوی است.

از میان آثار رسیده به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با موضوع رضوی از 147 اثر رسیده در بخش نقاشی 31 اثر برگزیده شدند که آیدا پالهنگ از جهرم، ستایش کشاورز از شیراز، نگین یداللهی از آباده، شیوا دستیار از داراب، زکیه کوشکی از صفاشهر،الهه محمودی از گله دار، فاطمه پوردستان از داراب و آیدا افزا از صفاشهر از جمله این برگزیدگان هستند.

امیرحسین قنبرنژاد از جهرم، ساره قادری از گله دار، موهبت فدوی از لارستان، مریم شیبانی از خرامه، زهرا پورعلی محمدی از داراب، هانیه ایرانمنش از صفاشهر، فاطمه ابراهیمی از گله دار، حنانه میرازیی از گله دار، امیرحسین دستیار از داراب، فرناز جلیلی از اقلید، یاسمن رحمانیان از جهرم و زهرا جاوید از داراب دیگر برگزیدگان بخش نقاشی هستند.

گیلدا کارگر از صفاشهر، سمانه دلگرم از لامرد، ستاره آزاد از گله دار، فاطمه پاک مهر از ارسنجان، اعظم عابدی از صفاشهر، نیکا زارعیان از شیراز، علی جنتی از آباده، سید امیرسینا بنی هاشمی از شیراز، سانیا جام از گله دار، شمیم مسعودی از اقلید و هلیا مرادی از صدرا دیگر برگزیدگان بخش نقاشی هستند.

همچنین از 48 اثر رسیده در بخش کاردستی 8 اثربه عنوان برتر انتخاب شد که اسامی آنها به شرح زیر است مبینا مهرپور از جهرم، سیده درنا حسینی از قیروکارزین، محمدمهدی خارستانی از شیراز، آیدا پورحسن از لارستان، فرانک پورعلی از لارستان، زهرا خلیلیان از لارستان، کوثر باقرپوریان از لارستان، ریحانه قاسمی از لارستان، زینب موذن از لارستان، کوثر نوروزی از لارستان و سارا جام از گله دار اشاره کرد.

همچنین در بخش نشریه نگاری از بین 38 اثر رسیده 8 اثر به عنوان برتر انتخاب شد که  ساجده رنجبر، فاطمه کارگر شهرآبادی و فاطمه مسعودی از صفاشهر با اثر غرب صبور، علی رضوانیان ، علی عطایی و امیر عرفان تیموری از لارستان با اثر دست مرا بگیر، زینب کیایی‌نژاد، یاسمن تقوی فرد از لارستان با اثر عطر بهشت و زهرا هاشمی، فاطمه سادات نعمت‌اللهی و هانیه نیکو از آباده با اثر بال در بال کبوتران از جمله برگزیدگان این بخش بودند.

آرش نمازی، احمدرضا زارع و کیان حیدری از آباده با اثر مهربان نگار، فاطمه رحیمی، نازنین هاشمی و هدی خادمی از آباده با اثر دست‌های نوازشگر، سید عرفان حسینی، امیرحسین سبزعلیان و علی حسینی از آباده با اثر زیر گنبد طلا و مرضیه زارعیان، زهرا عباسی و ریحانه صفرزادگان از جهرم با مهربان‌تر از بهار دیگر برگزیدگان بخش نشریه نگاری هستند.

در بخش داستان از بین 68 اثر رسیده 13 اثر برگزیده شده که توسط مریم احمدزاده از جهرم، علیرضا سامانی از فسا، محمد مهدی فرجمند از نی‌ریز، فاطمه زارعیان از جهرم، زهرا رزم‌خواه از جهرم، ریحانه تقوایی از فسا، فاطمه محمودی از گله دار، کوثر دارابی از صدرا، فاطمه دادگر از جهرم، حنانه اعیان نشین از نی‌ریز، کیمیا ترابی از جهرم و زهرا اسماعیل رحیمی از صدرا نوشته شده است.

در بخش شعر از بین 33 اثر رسیده 6  اثر به عنوان آثار برتر هر بخش برگزیده شد که اسامی برگزیدگان عبارتنداز:  علیرضا امانی از صدرا، فاطمه قائدی از شیراز، زهرا طالبی از شیراز، رضا کشاورزی از شیراز، علی عطایی از لارستان و حسین وزیریان از شیراز. 

در بخش خوشنویسی نیز از بین 38 اثر رسیده 9 اثر از آرین محزون از شیراز، علی قلیچ خانی از جهرم، زهرا رزم خواه از جهرم، محمدرضا رزم خواه از جهرم، مرضیه زارعیان از جهرم، فاطمه ثمن از فسا، پردیس قره چایی از نی‌ریز، آرش نمازی از آباده و مائده صفایی از لارستان برگزیده شد.

در بخش معرفی شخصیت از بین 8 اثر رسیده 2 اثر از معصومه پناهی با عنوان امام رضا (ع) از شهرستان رستم و آمنه نعیمی با عنوان امین آفتاب از شهرستان قیروکارزین برگزیده این بخش از جشنواره شدند.

در بخش قصه‌گویی از بین 13 قصه‌گو 3 نفر به عنوان برترین‌ها برای حضور در جشنواره رضوی امسال انتخاب شدند که اسامی آنها عبارتنداز: مریم تقدیری با قصه من و عبدالله  از شیراز، فرحناز جوادزاده با قصه درخت آرزو از فسا و آرزو حقیقی با قصه کرم کوچولوی ابریشم از نی‌ریز.

ارسال نظرات
پر بیننده ها