خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین:

زکات فطریه سبب تزکیه جسم و مال می شود

مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین افزود: همانطور که روزه ماه مبارک رمضان سبب تزکیه روح و باطن آدمی است پرداخت زکات نیز موجب تزکیه جسم و مال می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۶۳۰۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

حجت الاسلام عباس نظری مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص عید فطر اظهار کرد: عید های فطر، غدیر، قربان و روز جمعه از بزرگ ترین اعیاد مسلمانان هستند که عظمت و جایگاه ویژه ای در میان مسلمانان دارند.

وی گفت: مومنان جشن های بزرگی را به مناسبت این اعیاد در سراسر جهان خصوصا جمهوری اسلامی ایران برگزار می کنند.

این مسئول تشریح کرد: روزه گرفتن در روز عید فطر همچون عید قربان حرام است و مستحب است که انسان قبل از شرکت در نماز عید فطر با تربت امام حسین (ع) افطار کند.

نظری تبیین کرد: بر هر مسلمان واجب است که بعد از یک ماه روزه داری و قبل از شرکت در نماز عید فطر هزینه سه کیلو از قوت غالب خود را به عنوان زکات فطریه پرداخت کند.

مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین افزود: همانطور که روزه ماه مبارک رمضان سبب تزکیه روح و باطن آدمی است پرداخت زکات نیز موجب تزکیه جسم و مال می‌شود و در آیات قرآنی نیز آمده است تزکیه کنندگان جزو رستگاران هستند.

وی اظهار کرد: نماز عید سعید فطر از بزرگترین مستحبات است که در دین اسلام بر آن تاکید زیادی شده است؛ در ماه رمضان انسان با روزه، مناجات و راز و نیازها خود را برای بندگی آماده کرده است و روز عید فطر نشان دهنده اوج بندگی است.

وی با استناد به حدیثی از امیرالمومنین (ع) گفت: روز عید فطر همچون روز قیامت که انسان ها از قبر خارج می شوند و در محشر حاضر می شوند روزی سرنوشت ساز است که روزه داران مزد و پاداش خود را از خداوند دریافت می کنند و خداوند نیز می فرمایند من خود اجر روزه داران هستم.

این مقام مسئول اذعان کرد: شب و روز عید فطر در نزد خداوند ارزش بسیاری دارد،در حدیثی از بزرگان نیز در این خصوص آمده است« خداوند در هر شب ماه رمضان هزاران گناهکار را می آمرزد و در شب قدر به اندازه تمام کسانی که تا آن لحظه آمرزیده است را می آمرزد»حال آن که شمار آمرزیده شدگان عید فطر به تعداد تمامی کسانی است که در ماه رمضان آمرزیده شده اند.

وی در پایان غسل کردن، افطار با تربت، پوشیدن لباس نو و تمیز، معطر کردن و زیارت امام حسین(ع) را از اعمال با فضیلت در این روز بر شمرد.

1102/30ت/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها