فرمانده سپاه ثارا... خارگ تاکید کرد

قرآن را آیینه رفتار خود قرار دهیم

سرگرد عبدالکریم دانش آموز در مراسم اختتامیه برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان سپاه ثارالله خارگ ضمن اظهار تاسف از این که در جامعه امروزی، هستند افرادی که علیرغم فعالیت قرآنی، رفتار و کردار آنان با مکتب قرآن زاویه دارد، تاکید کرد: ما باید قرآن را آیینه رفتار خود قرار دهیم
کد خبر: ۸۷۰۶۲۰۹
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خارگ؛ مراسم اختتامیه برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان سپاه ثارا... خارگ، عصر دیروز در حیسنیه این سپاه با حضور کارکنان برگزار شد .

در این آیین، فرمانده این سپاه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به کارکنان، بر لزوم حفظ معنویت و اخلاق مداری ایجاد شده طی ماه رمضان، در طول سال تاکید نمود و تصریح کرد: هدف غایی انس با قرآن، عمل به دستورات آن و تغییر رفتار فرد، متناسب با احکام این کتاب آسمانی است .

سرگرد دانش آموز ضمن اظهار تاسف از این که در جامعه امروزی، هستند افرادی که علیرغم فعالیت قرآنی، رفتار و کردار آنان با مکتب قرآن زاویه دارد، بیان داشت: ما باید قرآن را آیینه رفتار خود قرار دهیم و به صورت روزانه محاسبه کنیم که آیا عملکرد امروز من مورد تایید قرآن قرار داشته است ؟

وی ضمن باطل دانستن این طرز تلقی، که قرآن صرفا برای خواندن و گوش فرا دادن می باشد گفت: نباید تصور کنیم، عمل به دستورات وحیانی قرآن مجید کاری سخت و طاقت فرساست که فقط عده ای خاص توان انجام آن را دارند، بلکه هر فرد، پیرامون مسائل جاری زندگی خود قادر است برابر نص قرآن عمل کند .

سرگرد دانش آموز در ادامه با تاکید بر قرائت همراه با تدبر و تعمق در معانی بلند آیات، حفظ حرمت، رعایت حقوق و کمک به همنوعان، همچنین وجدان و تعهد کاری را از جمله فضایل اخلاقی، در عین حال غیبت و دروغ را در زمره رذیلت ها برشمرد .

فرمانده سپاه ثارالله خارگ در پایان سخنان خود تصریح کرد: اهل بیت عصمت و طهارت، شایسته ترین اسوه رفتاری مورد تاکید قرآن می باشند که الگوگیری مسلمانان از این انسان های وارسته و خدایی، کلید معضلات اخلاقی جوامع امروزی خواهد بود .

در پایان از کارکنان دست اندر کار برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان تقدیر شد .

ارسال نظرات