خبرهای داغ:
مدیرکل امور اتباع و مهاجران استان فارس:

۲۷ هزار دانش‌آموز افغانستانی در استان فارس از خدمات آموزشی بهره بردند

مدیرکل امور اتباع و مهاجران استان فارس گفت: پس از توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم کردن امکان آموزش تمامی دانش‌آموزان افغان، در استان فارس ۲۷ هزار دانش‌آموز افغانستانی از خدمات آموزشی بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۸۷۰۱۱۶۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
محمدرضا تدین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم کردن امکان آموزش تمامی دانش‌آموزان افغان، در استان فارس 27 هزار دانش‌آموز افغانستانی از خدمات آموزشی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه 110 هزار نفر اتباع مجاز در استان فارس وجود دارند، گفت: خدمات متفاوتی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران به این افراد داده می‌شود که از جمله می‌توان به بیمه سلامت و تحت پوشش گرفتن آنها اشاره کرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران استان فارس افزود: تاکنون 6 هزار نفر از اتباع استان فارس تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و علاوه بر آن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و کمیساریای عالی پناهندگان توجه خاصی به بیماران خاص این قشر شده است.

تدین با بیان اینکه در خدمات پزشکی و بهداشتی سهم عمده را ایران پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: تامین سلامت و بهداشت اتباع و مهاجران حرکت ارزشمندی است که توسعه آن نیاز به اعتبار و همکاری بیشتر دارد.

وی با اشاره به خدمات مهارتی و کارآفرینی به سرپرستان خانواده‌های اتباع در استان فارس تصریح کرد: تاکنون 400 نفر از سرپرستان خانوار افغانستانی در استان فارس از مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای بهره‌مند شدند که در اشتغال آنها در ایران و کشور خودشان تاثیر به سزایی دارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران استان فارس درباره راه‌اندازی خانه فرهنگ ویژه اتباع گفت:  در سال گذشته کارهای مقدماتی خانه فرهنگ انجام گرفته اما تحقق آن نیاز به برنامه و اعتبار دارد و کمیساریای عالی پناهندگان و وزارت خارجه این مسئله را در پروژه‌های خود قرار دادند.

وی بیان کرد: برای راه‌اندازی خانه فرهنگ اتباع و مهاجران باید هماهنگی‌های لازم انجام شود اما در حال حاضر نمی‌توان درباره آینده این پروژه اظهار نظر قطعی داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها