صرفه جویی صدها میلیاردی با افزایش کیفیت آسفالت

خبرگزاری بسیج: رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی کلانشهر تبریز در سمینار فناوری های نوین شهرداری این کلانشهر، گفت: با شناسایی و رفع مشکلات آسفالت می توانیم عمر آسفالت را سالها افزایش داده و صدها میلیارد تومان در هزینه های مدیریت شهری صرفه جویی کنیم.
کد خبر: ۸۷۰۰۰۸۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر افزود: شاید اگر آسفالت شهر تبریز حتی یک سال بيشتر دوام بیاورد، می توانیم از محل صرفه جویی آن 50 پارک محله ای بسازیم.

وی اذعان کرد: علیرغم اینکه موضوع آسفالت و استفاده از این مصالح سال هاست که در شهرهای کشور جا افتاده، ولی شناسایی آسیب هایی که موجب کاهش عمر و تخریب زودرس آسفالت می شود، به طور کامل انجام نشده و یا عمل نمی شود.

شهین باهر اظهار داشت: آشنایی با علوم روز و دانش فني جهانی برای مهندسان ما ضرورت دارد تا بتوانند با به کارگیری علوم روز، ضمن بالا بردن بهره دهی، عمر و کیفیت آسفالت، هزینه هاي عمرانی شهر را نیز کاهش دهند.

وی اصلی ترین مشکل آسفالت تبریز را رعایت نکردن نکات فنی اولیه برای اجرای آن دانست و بیان داشت: فاصله حمل و زیرسازی و آب بندی و عدم پخش آسفالت در مواقع بارش باران وبرف رعایت نشده و با کاهش عمر و کیفیت آسفالت، در کمتر از یک سال تخریب می شود.

سمینار فناوری های نوین در صنعت آسفالت با حضور اساتید و کارشناسانی از کشور روسیه، دانشگاه های معتبر کشور و مدیران و کارشناسان فنی شهرداری تبریز در محل آمفی تئاتر ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار