نجات 541 نفر از غرق شدن در دریای مازندران

541 نفر یک ماه گذشته از امواج مرگ آفرین دریای خزر نجات یافتند.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۷۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: طرح کاهش غریق در مناطق حادثه خیز ساحل مازندران، امسال با مشارکت جمعیت هلال احمر استان و اداره کل ورزش و جوانان و هیئت ناجیان غریق در سواحل مازندران در حال اجراست که از زمان اجرای طرح در خردادماه سال جاری تا کنون نجاتگران و ناجیان غریق موفق به نجات جان 541 نفر از امواج خزر شدند.

دکتر مجتبی اکبری افزود: :از مجموع 788 عملیات امداد ساحلی انجام شده 590 عملیات مربوط به مناطق داخل طرح و 198 عملیات نیز در مناطق خارج از اجرای طرحهای سالم سازی دریا انجام شده است.

وی افزود:737 نفر نیز با مراجعه به پایگاههای امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر خدمات موردنیاز خود دریافت کردند.

دکتر اکبری با بیان اینکه تاکنون 13582 نفر روز نجاتگر هلال احمر و ناجی غریق در این طرح مشارکت داشتند گفت: بیش از 190 دستگاه روز آمبولانس ، 485 دستگاه روز موتورسیکلت ،26 فروند روز قایق نجات و 28 دستگاه روز جت اسکی و همچنین 12 دستگاه روز خودروی امدادی پشتیبانی و یک دستگاه خودروی چند منظوره امدادی آرگو در اجرای این طرح تاکنون بکارگیری شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: امسال با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران 330 نقطه حادثه خیز که در سالهای گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند.

وی با بیان اینکه همه این 330 نقطه در خارج از مناطق اجرای طرح های دریا قرار دارند تصریح کرد: در مناطق اجرای طرح ها نیز برابر قانون مدیریت طرح ملزم به رعایت استانداردهای ایمنی و خدمات رفاهی و امدادی است که به موجب هماهنگی های انجام شده عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و ناجیان غریق در آن مناطق نیز حضور دارند.

دکتر اکبری افزود: درخواست ما از همه هموطنان این است که برای حفظ جان خود به توصیه های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق حادثه خیز خودداری نمایند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار