خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد قزوین:

طرح حافظان گلزار شهدا در 369 گلزار استان قزوین اجرا می‌شود

طرح حافظان گلزار شهدا با هدف حفظ و نگهداری از مزارهای شهدا در 369 گلزار استان قزوین اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۶۵۹۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به طرح حافظان گلزار شهدا گفت: در اجرای این طرح بایستی گلزارهای شهدایی که ساماندهی شدند، شناسایی شوند و سپس افرادی را به عنوان حافظان گلزار شهدا انتخاب کنیم تا از این گلزارها نگهداری کنند.


وی در جلسه توجیهه‌ی طرح حافظان گلزار شهدا افزود: حافظان گلزار شهدا باید سالی دو بار پایان خرداد و آذر ماه با سرکشی و بازدید ادواری از گلزارهای شهدا، وضعیت مزارهای شهیدان را در فرم‌های مخصوص درج و به بنیاد اطلاع بدهند.


حقایق‌پور گفت: باید افرادی که در طرح حافظان گلزارهای شهدا انتخاب می‌شوند از وابستگان شهید باشند، در غیر این صورت از اشخاصی که علاقمند این موضوع هستند، انتخاب شوند.


این مسئول افزود: باید هر کاری که در راستای اجرای طرح حافظان گلزار و مرمت مزار شهدا در روستا و شهر انجام می‌شود، مستندسازی شود تا در ارزیابی عملکرد بنیاد استان قزوین مورد ارزیابی قرار بگیرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ساماندهی، حفظ و نگهداری گلزارهای شهدا از مهمترین راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است به همین دلیل محافظت این گلزارها از اهمیت بسزایی برخوردارست.


حقایق‌پور با بیان اینکه مهمترین رسالت بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: نگهداری گلزار شهدا به عنوان یک عنصر معنوی در ترویج این فرهنگ است، فرهنگی که باید آن را حفظ و به آیندگان انتقال داد.


وی با اشاره به اینکه حداقل انتظار خانواده‌های شاهد و ایثارگر نگهداری، مرمت و بازسازی گلزارهای شهداست، گفت: این انتظار زیادی نیست و بر ماست که پیگیر تحقق این موضوع باشیم.


حقایق‌پور با اشاره به اینکه 369 گلزار شهدای استان قزوین یک بار ساماندهی شده‌اند، افزود: این ساماندهی در سالهای گذشته صورت گرفته و امروز به دلیل گذشت زمان و حوادث طبیعی دچار تخریب و آسیب شدند و نیازمند ساماندهی مجدد هستند.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: گلزاهای شهدا طبق قانون بعد از ساماندهی تحویل فرمانداری، بخشداری، دهیاری و شهرداری می‌شوند و باید در صورت تخریب و آسیب پیگیری کرده و اقدامات لازم را انجام بدهند.


این مسئول افزود: روسای بنیاد شهرستان‌ها بایستی با فرمانداری، بخشداری، دهیاری و شهرداری ارتباط موثری برقرار کنند تا با بهره‌گیری از امکانات این نهادها، حفظ و نگهداری گلزارهای شهدا به درستی انجام شود.


در ادامه جلسه، محمدرضا علی‌اکبر بیک، معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: قزوین جزو استان‌هایی است که گلزارهای شهدا آن یک بار ساماندهی شدند، و تاکنون بخش اعظم آن نیز تحویل فرمانداری، بخشداری، دهیاری و شهرداری شده است.


وی با اشاره به اجرای طرح حافظان گلزار شهدا افزود: افرادی که به عنوان حافظ گلزار شهدا انتخاب می‌شوند می‌تواند از معتمدین فعال، بسیجیان و یا ایثارگران فعال باشد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنها در اجرای این طرح موفق باشیم.


معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: کار حافظان شهدا دخالت در کار بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست بلکه آنها باید مواردی را که بنیاد می‌خواهد طبق فرم مربوطه به ما گزارش بدهند.



ارسال نظرات
پر بیننده ها