خبرهای داغ:
امام‌جمعه مرودشت تاکید کرد

استفاده از توان جوانان تحصیل‌کرده در رفع رکود و بیکاری

امام‌جمعه مرودشت گفت: مسؤولان باید با باز کردن فضا و میدان دادن به جوانان انقلابی و تحصیل‌کرده در مسیر رفع رکود و بیکاری و تورم گام بردارند.
کد خبر: ۸۶۹۶۲۲۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

حجت‌الاسلام‌ قنبرعلی احمدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) یکی از صفات انسان‌های متقی را درک صحیح از ماه مبارک رمضان و دستگیری از مستمندان و یتیمان و فقرا دانست.

 وی در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران و دولت‌مردان نظام اظهار داشت: مردم دارای مشکل اساسی رکود بازار، بیکاری و تورم هستند که در این راستا مسؤولان همراه با ایمان و علم اقتصاد و توجه به درون و افزایش توانمندی‌های داخلی و صنایع کوچک و تبدیلی جلو واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند را گرفته و توجه و اهمیت ویژه‌ای نیز به جمعیت جوان و تحصیل‌کرده انقلابی داشته باشند.

وی افزود: مسؤولان باید با باز کردن فضا و میدان دادن به جوانان انقلابی و تحصیل‌کرده در مسیر رفع رکود و بیکاری و تورم گام بردارند زیرا دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال زمین‌گیر کردن مردم ما از طریق اقتصاد و معیشت آنان هستند و در این مسیر از هر حربه‌ای استفاده خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه مرودشت در ادامه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در پاسخ به کاندیداهای انتخاباتی آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام اظهار داشت: سخنان اخیر رهبر ایران مبنی بر آتش زدن برجام نشان از صلابت و شجاعت و مدیریت توانمند ایشان به پشتوانه این ملت همیشه درصحنه و قهرمان کشور است زیرا ایران مانند کشورهای ذلیل و مرعوب منطقه از قبیل آل‌سعود که از امکانات و پول مردم مسلمان این کشور بخشی از هزینه‌های کاندیداهای انتخاباتی کشور آمریکا را متقبل شده نمی‌شوند و همواره به‌عنوان یک کشور مقتدر و بالنده که دشمنان و مستکبران عالم و بدعهدی‌های آن‌ها را شناسایی کرده و حقانیت خود را در دنیا به اثبات رسانده با تفکرات انقلابی و حرکت در مسیر خون شهدا قدم برمی‌دارد.

احمدی در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز اصناف و تبریک این روز به بازاریان بیان داشت: امروزه نظارت و کنترل صحیح و مناسب بر بازارها وجود ندارد و اصناف خود باید با یک‌ جهت‌دهی مناسب و درست و دینی همراه با اتاق فکر سعی در تنظیم و کنترل بازار و کیفیت و عرضه و تولید کالاها داشته باشد.

امام‌جمعه مرودشت در ادامه بیان داشت: یک عده احساس می‌کنند بازارهای ما محل ولنگاری و جولان بی‌بندوباری است، درصورتی‌که متولیان و مسؤولان اصناف و بازاریان ضمن اینکه خود باید از متدینین و انقلابیون بوده و با نظارت صحیح و کنترل قیمت‌ها و ترویج نمازهای جماعت رنگ و بوی دینی به این بازارها دهند.

وی در ادامه با تشکر از فضای رسانه‌ای و مطبوعات این شهرستان، رسانه‌ها را بزرگ‌ترین سرمایه‌های فکری مرودشت دانست و تصریح کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات این شهرستان باید مراقب باشند که یک عده از بیرون باعث تفرقه‌افکنی و اختلاف بین آن‌ها نشوند و از ظرفیت‌های موجود در راستای رشد و تعالی مرودشت استفاده بهینه صورت گیرد.

احمدی در پایان با تشکر از مسؤولان و مردم شهرستان مرودشت که در مهار آتش‌سوزی جنگل‌های پاسارگاد و اطراف آن حضور مستمر داشته‌اند از آنان خواست با توجه به بحران کم‌آبی و خشکسالی در منطقه توجه جدی در رعایت مصرف صحیح و الگوی مصرف بهینه را داشته باشند که جزء تقوی و معرفت دینی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها