خبرهای داغ:
استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم :

دشمن اصلی بشریت امروز فکر و عقیده خالق استکبار و داعش است

استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم در بیان اهمیت مبارزه با نفس و جهاد اکبر گفت: دشمن اصلی بشریت امروز، آمریکا و داعش نیست بلکه آن فکر و عقیده ای است که استکبار و داعش را خلق می کند.
کد خبر: ۸۶۹۳۵۱۵
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حبیب‌الله شعبانی امروز در جلسه تفسیر قرآن تیپ انصارالحسین(ع) اظهار داشت: فلسفه اصلی امر به جهاد در اسلام، پاسداشت عظمت و عزّت جامعه اسلامی است.

وی در تفسیر موضوعی آیات مربوط به جهاد، ابعاد و انواع این فریضه الهی را در قرآن تبیین کرد و بیان داشت: اقسام جهاد در قرآن شامل جهاد اصغر و جهاد اکبر و هم چنین جهاد کبیر است عه در هر سه قسم،آیاتی از کلام الهی نازل شده و توسط پیامبر اسلام(ص) تشریح شده است.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم بیان کرد: هر نوع تلاشی که در جامعه و برای استمرار فرهنگ اسلامی و اصلاح جامعه انجام گیرد جهاد است.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن تصریح کرد: مقابله با جنگ نرم و هر گونه تلاش علمی و اقتصادی و سیاسی در راستای مبارزه با دشمن، مصداق امر جهاد است.

شعبانی در بیان اهمیت مبارزه با نفس و جهاد اکبر گفت: دشمن اصلی بشریت امروز، آمریکا و داعش نیست بلکه آن فکر و عقیده ای است که استکبار و داعش را خلق می کند.

وی در بیان جهاد کبیر عنوان کرد: جهاد کبیر در سوره فرقان آیه 52، همان ایستادگی مقابل دشمن و استکبار و تبعیت نکردن از آن است.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: اگر جهاد اصغر و اکبر نیز انجام گیرد اما انسان تسلیم زیاده‌خواهی‌ها شده و با دشمن خود سازش کند اثر آن بهتر از تسلیم در میدان جنگ نظامی است.

وی بیان داشت: ماه رمضان عرصه تمرین نبرد در میدان جهاد اکبر است و در حقیقت، بالاترین عمل این ماه مبارک،خودسازی و جهاد با نفس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات