یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

ارج، اولین آجر دو مینوی تداوم تعطیلی است

وحید بیگدلی گفت: ارج، اولین آجر دو مینوی تعطیلی کارخانجات صنعتی اقتصادی کشورمان خواهد بود و این مسیر تعطیلی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۷۳
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

وحید بیگدلی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج اظهار داشت: بسیار تاسف بار است که تعطیلی کارخانه ارج با قدمت و تجربه 80 ساله در عرصه صنعتی کشورمان را مطلع شویم این در حالی است که برند ارج در تجارت صنعتی نقش موثری را داشته است.

وی با بیان اینکه ارج، اولین آجر دومینوی تعطیلی کارخانجات صنعتی اقتصادی کشورمان بود افزود: عدم اصلاح قوانین کسب و کار توانست ارج را به زمین بزند و البته امثال نمونه های ارج فراوان است و طبق لیست شرکت توسعه ملی مربوط به بانک ملی است که در 4 صفحه لیست کارخانجات رو به تعطیلی رفته را فراهم آورده است و ارج اولین آجر دو مینوی تعطیلی کارخانجات صنعتی اقتصادی کشورمان خواهد بود و این مسیر تعطیلی ادامه خواهد داشت.

بیگدلی بیان داشت: باید مدیران دولتی و خصولتی ها از مشکلات پیش آمده ارج برای سایر موارد بهره برداری کنند تا دیگر ارجی تکرار نشود، بی تدبیری در رفع قوانین و موانع تولیدی و عدم تزریق  سرمایه و منابع بانکی به کارخانجات تولیدی منجر به چنین اقداماتی شود.

وی در خاتمه افزود:  بنا به یادداشت آقای جلال پور رییس اتاق بازرگانی که رهبری معظم از مصادره برندهای معتر صنعتی در  قانون توسعه صنایع ملی در اوایل انقلاب ممانعت کردند و اینگونه توانستند مانع از تخریب صنایع عمده شوند ، باید در شرکت های خصولتی قوانین اصل 44 را بکار بگیریم تا از تعطیلی کارخانجانت صنعتی جلوگیری بعمل آید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار