سرباز نمونه سپاه عاشورا در جشنواره علی اکبر(ع):

سخت کوشی، پشتکار و صبوری عامل اصلی موفقیت انسان هاست

کد خبر: ۸۶۹۳۱۶۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

خبرگزاری بسیج: سرباز نمونه سپاه عاشورا که در زمینه نقاشی به فعالیت حرفه ای مشغول است، توکل به خدا، برنامه ریزی، سخت کوشی، پشتکار و صبوری را عامل اصلی موفقیت انسان ها دانست.

جمشید بری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه والدین و همسرش، مشوقان وی برای فعالیت در زمینه نقاشی بودند، افزود: از دوران کودکی علاقه بسیاری به نقاشی داشتم که همین امر موجب شد مادرم مرا با کلاس های آموزشی نقاشی آشنا کند و رشته نقاشی را در دوران مدرسه و دانشگاه ادامه دهم.

وی به عنوان فارغ التحصیل رشته نقاشی هنرستان میرک و کارشناس طراحی فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز، در عرصه نقاشی روی بوم، نقاشی دیواری در سطح شهر و ساخت مجسمه، نقش برجسته و المان های موقت و یا دائمی فعالیت می کند.

بری، کسب مقام نخست کشوری نقاشی دیواری با موضوع سی امین سالگرد انقلاب اسلامی(نخستین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی)، کسب عنوان نخست استانی رشته نقاشی با گواش در یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی، کسب رتبه نخست استانی هفتمین دوره مسابقات علمی و عملی هنرستان های فنی و حرفه ای در رشته نقاشی و کسب عنوان سرباز نمونه در جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر(ع) را بخشی از موفقیت های خود در زمینه نقاشی برشمرد.


وی با بیان اینکه تقریبا یکسال از خدمت سربازی وی می گذرد، این دوران را با وجود متاهل بودن، دورانی شیرین، خاطره انگیز و بسیار آموزنده دانست.

جمشید بری که دوران خدمت سربازی خود را در سپاه عاشورا سپری می کند، با اشاره به یکی از خاطرات این دوران، تعریف کرد: در بعد از ظهر یکی از روزهای بهاری، در انبار ضایعات پادگان دنبال آهن آلات بودم که یک دفعه با حمله پنج سگ، ناخودآگاه دست به فرار زدم که از شانس بد، آخر سر با دیوار سیم خاردار مواجه شدم که دیگر راهی برای فرار نداشتم، ناامیدانه خم شده و با دستم در میان ضایعات آهن آلات دنبال چیزی می گشتم که با حمله سگ ها بتوانم از خودم دفاع کنم که خوشبختانه لوله ای فلزی به دستم خود و به محض برداشتن آن، سگ ها هم فرار را بر قرار ترجیح دادند.


وی جنگ نرم را بسیار ظریف و پیچیده، و هنر را لطیف و ماهرانه خواند و بیان داشت: با خلق آثار فاخر از منظر دین می توان به مقابله با جنگ نرم پرداخت و دشمن را ناکام گذاشت.

بری با بیان اینکه نیاز جامعه به هنر بیش از گذشته احساس می شود، خاطر نشان کرد: اگر ما بتوانیم کانون های فرهنگی و هنری را منسجم، متمرکز و مسلح به سلاح ایمان و معرفت کنیم، هجمه فرهنگی دشمن بی اثر و خنثی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار