در اولین محفل انس با قرآن پایوران سپاه محلات؛

تلاش برای حفظ و بسط هویت انقلاب اسلامی، جهاد کبیر است

حجت‌الاسلام رضایی گفت: ضرورت امروز جامعه اسلامی، تقویت بصیرت و تفکر انقلابی در همه عرصه‌هاست و تلاش برای حفظ و بسط هویت انقلاب اسلامی، جهاد کبیر است.
کد خبر: ۸۶۹۲۹۷۶
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام رضایی در محفل انس با قرآن پایوران و نیروهای وظیفه سپاه ناحیه محلات با اشاره به معنای لغوی کلمه جهاد اظهار داشت: جهاد به معنای همت، تلاش و کوشش در راه خدا و اسلام است .

وی افزود: جهاد از ریشه جهد، و جهد به معنای به کار بردن نهایت توان است گفته شده جُهد به ضم جیم جُهد به معنای توان و به فتح جیم جَهد به معنای مشقت و رنج است، کلمه جهاد 35 بار در قرآن کریم آمده که به معنای نیرو و تلاش برای تحقق اهداف پیش رو است.

حجت‌الاسلام رضایی تصریح کرد: جهاد فقط در بُعد نظامی مطرح نیست بلکه جهاد را می‌توان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، فکری و سیاسی به کار برد و امروز می‌طلبد که در تمامی صحنه‌های جهادی با همتی بلند حضور داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مصادق بارز و روشن جهاد همان جهاد نظامی که در بیانات مقام‌معظم رهبری به وضوح دیده می‌شود، بایستی در مقابل دشمنان ایستاد و به مقابله پرداخت تا کلمه جهاد معنا پیدا کند یا در جای دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند "مگر ملتی بدون جهاد می‌تواند سرش را بالا بگیرد، اگر جهاد نباشد ریشه هم چیز زده می‌شود".

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به جهاد فرهنگی در عصر حاضر تصریح کرد: مقام‌معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای فرهنگی در این زمینه فرمودند "با تحولات عظیم ارتباطاتی که امروز در دنیا به وجود آمده، جنگ فرهنگی به عرصه‌ای با ابعاد مختلف و فراگیر و پیچیده تبدیل شده است." که این مسئله لزوم هوشیاری آحاد جامعه را می‌طلبد که با بصیرت خود در مقابل جنگ فرهنگی دشمن بایستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه بندگی است و انسان باید در تلاش باشد تا وجودش خدایی شود تا در تمام عرصه‌ها موفق و پیروز باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات