خبرهای داغ:
مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی:

نمایش یک ابزار است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی با بیان این‌که نمایش ابزاری است که می‌تواند مردم را در محلی جمع کند، گفت: ما باید هنر داشته باشیم که از این ابزار استفاده کرده و اتفاق محتوایی را رقم بزنیم.
کد خبر: ۸۶۹۲۷۴۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،علیرضا کوهفر، مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مُهنا) و تهیه کننده نمایش فصل شیدایی در دیدار با نماینده ولی فقیه استان قزوین با بیان این‌که نمایش یک ابزار است، اظهار کرد: قصد این مجموعه تنها اجرای یک نمایش نیست، ما آمده‌ایم که یک عملیات فرهنگی انجام دهیم و قصدمان فراتر از یک نمایش است.

وی با بیان این‌که نمایش ابزاری است که می‌تواند مردم را در محلی جمع کند، گفت: ما باید هنر داشته باشیم که از این ابزار استفاده کرده و اتفاق محتوایی را رقم بزنیم.

 کوهفر به سبقه این کار اشاره و بیان کرد: از سال 82 نمایش شب آفتابی شکل گرفت و چندین بار در تهران به اجرا در آمد و دیداری هم محضر رهبر معظم انقلاب داشتیم که ایشان تأکید بر تکثیر این کار داشتند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی گفت: این کار در قالب میدانی و چندرسانه‌ای به نمایش در می‌آید که طراحی اسلامی و بومی در آن صورت گرفته و با تئاتر که طراحی آن عموماً غیر بومی و غربی است و نمی‌شود در آن ظرف گفتمان انقلاب اسلامی را وارد کرد، تفاوت‌های بسیاری دارد.

وی ادامه داد: میدانی بودن این نمایش به این خاطر است که در آن، ‌همه‌ی صحنه‌ها در ابعاد واقعی برای تماشاچی رقم بخورد و این‌ها باعث شده که این نمایش برای مخاطب جذاب شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این نمایش در بیش از 12 استان سابقه نمایش داشته و در هر سانس نمایشی به اقتضای جمعیت استان‌ها میزبان چند هزار نفره‌ی مردم از 5 تا 14 هزار نفر بوده‌ایم که این حضور گویای محبوبیت این نمایش در بین مردم است.

کوهفر یادآور شد: تنها جذابیت مدنظر عوامل این مجموعه نیست و ما اعتقاد به‌کار محتوایی داریم و باید از فرصتی که به وجود آمده نهایت بهره را ببریم و اجازه نمی‌دهیم قالب‌ها بر محتوا غلبه پیدا کنند.

سعید اسماعیلی، کارگردان نمایش فصل شیدایی هم در این دیدار به وسعت این نمایش اشاره و بیان کرد: لازم است برای اجرای این کار همه استان پای کار بیایند و اگر این امر محقق شود همه ثمره‌اش را خواهند دید.

وی با تأکید بر این‌که باید در بین مسئولان هر استان دغدغه فرهنگی وجود داشته باشد، گفت: این کار اثرگذاری بسیار زیادی دارد و در استان‌هایی که به نمایش در آمده با استقبال بی‌نظیر مخاطبان روبرو شده و در کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی مؤثر بوده است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها