خبرهای داغ:
گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی فارس خواستار شدند

برخورد قاطع با مسببان و مسؤولان موظف به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های پاسارگاد

در پی حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های پاسارگاد، گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فارس در یک نامه سرگشاده خطاب به استاندار فارس خواستار برخورد قاطع وی با مسببان آن شدند.
کد خبر: ۸۶۹۲۴۳۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

مسؤولان 70 گروه جهادی بسیج دانشجویی این استان در نامه‌ای سرگشاده با موضوع آتش‌سوزی حریم جنگل‌ها و مراتع شهرستان پاسارگاد به استاندار فارس اعلام کردند که با مسببان و مسؤولانی که در اقدام به‌موقع در این حادثه اهمام کردند برخورد قاطع صورت گیرد.

در این نامه خطاب به سید محمدعلی افشانی آمده است: با خبر شدیم وقوع آتش‌سوزی گسترده در حریم جنگل‌ها و مراتع پاسارگاد باعث از بین رفتن پوشش گیاهی گسترده و زیستگاه کم‌نظیر منطقه تنگه بلاغی و خرسی از توابع این شهرستان شده است که رخداد این حادثه به‌یقین باعث خسارت جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست این استان خواهد شد.

در ادامه این نامه اضافه شده است: با قدردانی از تلاش گسترده دستگاه‌های اجرایی دولتی، مردمی و نظامی در اطفا این آتش‌سوزی، چند نکته در این مورد قابل‌تأمل است که دستگاه‌های نظارتی و دولتی و شخص جنابعالی به‌عنوان مدیریت اجرایی این استان باید نسبت به این قضیه اهتمام و توجه بیشتری می‌کردید.

در این نامه افزوده شده است: آتش‌سوزی از روز چهارشنبه آغاز شده اما باوجود گذشت چند ساعت از آن و گسترش چندبرابری آن و نزدیکی حریق به مرکز استان حرکت به‌موقع و باشتابی از سوی مسؤولان امر صورت نگرفت و با توجه به وجود ظرفیت خوب نیروهای مردمی و بومی منطقه از این فرصت استفاده به‌موقع و کافی نشد و همین موضوع باعث از بین رفتن بسیاری از پوشش گیاهی این منطقه شد که در آن بسیاری از درختان کهن‌سال و جانوران و حیوانات سوختند.

این تشکل‌های دانشجویی در نامه خود به استاندار فارس تأکید کرده‌اند: باخبر شدیم ستاد بحران این استان نیز در مورد مهار این آتش‌سوزی هنوز شکل نگرفته و این موضوع خود دلیلی دیگر در بی‌توجهی و اهمال دستگاه‌های مسؤول در مهار این بحران بوده و با توجه به شروع فصل گرما و بالا رفتن دمای هوا و وقوع خشک‌سالی گسترده در این استان، لازم است دستگاه‌های مسؤول این استان نسبت به برنامه‌ریزی دقیق و رصد به‌موقع این‌چنین حوادث که ممکن است در دیگر مناطق فارس نیز رخ دهد، از گسترش و ایجاد خسارت  جلوگیری کنند.

در پایان این نامه خاطرنشان شده است: دانشجویان بسیجی فارس متشکل از  70 گروه جهادی دانشجویی لازم می‌دانند این نکته را متذکر شوند که برخورد با مسببان و مسؤولانی که در اقدام به‌موقع در این حادثه اهمال کردند باعث جلوگیری از تکرار و گسترش موارد مشابه می‌شود و در این راستا آمادگی خود را برای کمک به دستگاه‌های اجرایی در یاری‌رساندن به مردم و طبیعت در هنگام وقوع این‌چنین حوادث اعلام می‌داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها