"پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی"

جمع‌آوری زباله‌ها با کمپین شهر زیبا+عکس

مدیرعامل سازمان‌های مردم نهاد و کمپین شهر زیبا گفت: در کمپین شهر زیبا زباله‌های خشک در خیابان‌های اصلی شهرستان خمین به مناسبت هفته محیط زیست توسط ورزشکاران جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۱۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱

مریم سلمانی در حاشیه برگزاری مراسم پاکسازی شهر توسط ورزشکاران و اعضای انجمن شهر زیبا در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج با اشاره به چنین اقداماتی اظهار داشت: کمپین شهر زیبا به منظور گسترش فرهنگ زیبا سازی شهر نزدیک به یک سال است که به شکل خودجوش برگزار شده است.

وی افزود: اعضای این کمپین به مناسبت‌های مختلف سعی در آموزش غیرمستقیم حفاظت از محیط زیست دارند به نحوی که در طول مدت تشکیل این کمپین فعالیت‌های مختلف در راستای پاکسازی محیط زیست توسط اعضای گروه صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان‌های مردم نهاد و کمپین شهر زیبا تصریح کرد: در نیمه شعبان با نصب بنری مبنی بر جمع‌آوری هر نفر 12 لیوان یک‌بار مصرف و نصب پلاستیک‌های زباله در پیاده‌روهای پر تردد در سطح شهر کار خود را به شکل گسترده شروع کردیم.

سلمانی با اشاره به هفته محیط زیست و فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: با شروع ماه رمضان در روز سه شنبه 18 خرداد (سه شنبه‌های بدون خودرو) درخمین آغاز شد تا در هر سه شنبه مردم و مسئولان بدون خودرو با دوچرخه یا پیاده به محل کار خود بروند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این حرکت مردمی گفت: هدف از این کار توجه به پاکسازی محیط زیست در ایامی است که مردم بیشتر متوجه اخلاق و آداب اسلامی هستند و دلیل انتخاب ماه رمضان نیز همین است که در این ماه بهتر می‌توان آداب اسلامی را به مردمآموزش و یادآوری کرد.

مدیرعامل سازمان‌های مردم نهاد و کمپین شهر زیبا تصریح کرد: جمع‌آوری زباله‌های خشک و پاکسازی خیابان‌های اصلی شهر به مناسبت هفته محیط زیست توسط ورزشکاران و اعضای انجمن از دیگر فعالیت‌های اینکمپین است.

سلمانی در ادامه گفت: کمپین شهر زیبا در زادگاه حضرت امام‌خمینی(ره) مدت زمان کوتاهی از تشکیل آن می گذرد ولی به خاطر داشتن اعضای فعال آینده خوبی را به لحاظ توجه به محیط زیست در خمین می‌توان تصور کرد و برای رسیدن به این اهداف خدا پسندانه نیازمند همیاری و همکاری مسئولان و مردم به منظور داشتن شهری زیبا و سالم هستیم.


ارسال نظرات