خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد

فعالسازی پایگاه‌های فرهنگی بسیج در تفرجگاه‌ها و پارک‌های همدان

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از فعالسازی پایگاه‌های فرهنگی بسیج در تفرجگاه‌ها و پارک‌های استان همدان از 15 خرداد تا اول تیرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۱۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

علی بقایی در گفتگو با خبرنگار بسیج در تویسرکان اظهار داشت: در راستای تقویت و توسعه نشاط و تفریح و سرگرمی سالم، توسعه گردشگری تعالی بخش و توجه ویژه به مخاطبان عام جامعه از سال 92 تاکنون پایگاه‌های فرهنگی بسیج در سطح استان در تابستان برپا شده است.

وی به رشد چشمگیر استقبال عمومی از برنامه‌های اجرا شده در این پایگاه‌ها در سال‌های 93 و 94 اشاره و اظهار کرد: در سال 95 نیز در 9 نقطه از استان همدان فعالیت رسمی این پایگاه‌ها با آغاز فصل تابستان شروع می‌شود.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدانافزود: مدت زمان 15 خرداد تا اول تیرماه، زمانی برای ایجاد و فعالسازی این پایگاه‌ها در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها است.

بقایی عنوان کرد: پارک های نبوت تویسرکان، کمربسته سرکان، سفال لالجین، کوثر ملایر، ملت فامنین، ملت رزن، کوثر نهاوند و غار علیصدر همدان، 9 پایگاه فرهنگی بسیج هستند که به منظور بهره مندی از فضای عمومی در راستای نهادینه ساختن سبک زندگی اسلامی در اقشار مختلف جامعه در تابستان سال جاری فعالیت دارند.

وی گفت: سعی بر آن است تا با اجرای جنگ شادی، سرگرمی و تفریح های سالم، مذهبی، انقلابی، آموزشی و تفریحی برای سه قشر کودکان و نوجوانان، جوانان و خانواده ها زمینه های آشنایی بیشتر آنان با تعالیم و آموزه های دینی را فراهم سازیم.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: ایستگاه های مطالعه و کتابخوانی، بازی های آموزشی کودکان و نوجوانان، روایتگری سیره شهدا و بصیرتی و تبیین گفتمان ولایت از جمله ایستگاه هایی است که در قالب طرح پایگاه فرهنگی بسیج نقش ها مختلفی برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایفا می کنند.

بقایی افزود: استان همدان ظرفیت های مناسب گردشگری دارد و هر ساله علاوه بر هم استانی ها گردشگران بسیاری نیز به این استان سفر کرده و در این مناطق حضور دارند و این پایگاه ها می توانند محلی مناسب برای معرفی حقیقی استان به مسافران باشد.

وی در ادامه گفت: از سال 93 از مجموعه مدیریتی استان درخواستی مبنی بر همکاری دستگاه های فرهنگی و عمرانی برای ساخت پایگاه های ثابت فرهنگی داشتیم که خوشبختانه در چند شهر تویسرکان این مهم رخ داده و مسئولان آن همکاری های مناسبی داشته‌اند.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: همکاری و انسجام مسئولان ارشد تویسرکان در زمینه سازی برای ایجاد بوستان معرفتی قابل تحسین است، چرا که می توان با ایجاد این پایگاه ای ثابت از هزینه کردهای اضافی هر ساله برای برپایی ایستگاه فرهنگی جلوگیری کرد و در طول سال نیز از آن بهره مند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات