خبرهای داغ:
دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:

تسهیل در ترک اعتیاد نیازمند بکارگیری روش های جدید است

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به منسوخ شدن روش های اجباری ترک اعتیاد گفت: استفاده از روش های جدید، آن را تسهیل می کند.
کد خبر: ۸۶۸۹۷۹۹
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
:

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد علی نصرتی در نشست با روسای تشکل و انجمن های فرهنگی، هنری و رسانه ای استان، اظهار کرد: مقابله و اجبار در مبارزه با مواد مخدر و ترک اعتیاد در جای خود لازم است ولی تلاش بر این بوده که درمان های اختیاری و داوطلبانه ترک اعتیاد در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: در این خصوص روش هایی همچون درمان های روانی، ژنتیکی، درمان های اجتماعی، اطلاع رسانی، اقناع سازی، اعتمادسازی و آگاه سازی به عنوان روش های جدید ترک اعتیاد در دنیا انجام می شود .

نصرتی با بیان اینکه 400 معتاد در مرکز بازپروری معتادان در ماده 16 استان نگهداری می شود، گفت: برای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد باید دغدغه لازم بین مردم و مسئولان بیش از پیش وجود داشته باشد و برای تحقق این هدف تلاش می کنیم .

وی با تاکید بر اینکه شعائر اسلامی باید به صورت واقعی در زندگی تاثیر خود را بگذارد و در سلامت جامعه و خانواده خود را نشان دهد، بیان کرد: واقعیت های موجود اعتیاد غم انگیزتر و عمیق تر از آن است که بتوان آن را بر زبان جاری کرد و بر اساس دین و وظیفه انسانی برای پیشگیری از اعتیاد همت می کنیم.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: اینکه در مقابل هجمه فرهنگی و رسانه ای سه هزار کانال ماهواره ای و هزاران شبکه های مجازی دشمنان انقلاب موضع دفاعی داشته باشیم و منتظر روش های تهاجمی آن ها باشیم تا نسبت به این روش ها مقابله کنیم، درست نیست .

نصرتی افزود: نوآوری و ابتکار راه حل مبارزه با هجمه فرهنگی و رسانه ای دشمن است و ما باید روش های جدید برای آگاه سازی و فرهنگ سازی در حوزه های مختلف داشته باشیم که بهترین روش پیشگیری در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی است.

.

این نشست با حضور تشکل و انجمن های فرهنگی و هنری و مطبوعاتی استان در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد و نمایندگان تشکل ها نظرات خود را بیان کردند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار