خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد:

نظام اسلامی یک استراتژیست به نام مقام معظم رهبری دارد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نظام اسلامی یک استراتژیست و سکاندار به نام مقام معظم رهبری دارد که اولویت‌ها را مشخص می‌کند.
کد خبر: ۸۶۸۴۵۴۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام سید حسین موسوی در مراسم یادواره 33 شهید روستای زیاران شهرستان آبیک که در مسجد ولیعصر (عج) این روستا برگزار شد، اظهار کرد: به فرمایش امام علی (ع) «هر کس اولویت‌شناس نباشد و به کارهای غیرمهم بپردازد از کارهایی که فرآیند اثرگذاریش بیشتر است، غفلت می‌کند» که این مهم بیانگر اهمیت دادن انسان به لحظه‌شناسی و اولویت‌شناسی است.

وی افزود: تاریخ پر از مسجد رفته‌هایی است که در دوران حیات نسبت به آنچه که وظیفه داشتند و تکلیف بود، انجام داده و ولی از اولویت‌های زمان غفلت کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تاریخ پر از قاریان، نمازگزاران و حافظان قرآنی است که در دوران حیات خود لحظه‌شناس و اولویت‌شناس نبودند.

موسوی اضافه کرد: سیره و روش سیدالشهدا(ع) که سمبل مکتب ایران اسلامی است به عنوان الگو محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با لحظه‌شناسی و درک اولویت‌ها، مبارزه با حاکم ظالم، جاهل و مستکبر زمان را بر طواف خانه حج ترجیح داد و آن را نیمه کاره رها کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: امام حسین(ع) در اوج غربت در کربلا حضور یافت و ندای «هل من ناصر ینصرنی» سر داد.

موسوی افزود: شهدا انسان‌های بزرگی هستند که اولویت‌شناس بودند و برای دفاع از اسلام و انقلاب به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند.

وی ادامه داد: کربلا محصور در زمان و مکان نیست بلکه یک فرهنگ است که به فرمایش امام خمینی(ره) هر روز عاشورا و هر سرزمینی کربلا است.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: عظمت شهدا قابل بازگویی و توصیف نیست و علامه حسن‌زاده آملی اذعان می‌کرد که هر زمانی که عکس یک شهید را مشاهده کنم دست بر سینه گذاشته و السلام علیک یا ولی‌الله و اگر عکس چند شهید بود السلام علیکم یا ولی‌الله می‌گفتم.

موسوی خاطرنشان کرد: شهدا با اولویت‌شناسی و درک دوران جنگ تحمیلی، جان خود را نثار اسلام و نظام کردند به همین دلیل خون شهدا در امتداد خون شهدای کربلا قرار دارد و کربلایی شدند.

وی بیان کرد: شهدا برای رسیدن به مقام شهادت شاخصه‌ها و مؤلفه‌هایی داشتند که اگر ما این شاخصه‌ها و مؤلفه‌ها رو الگوی خود قرار دهیم در مسیر آنان حرکت کرده‌ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: نظام اسلامی یک استراتژیست و سکاندار به نام مقام معظم رهبری دارد که اولویت‌ها را مشخص می‌کند.

موسوی ادامه داد: ضمن احترام به همه مراجع عظام و علمای بزرگوار، ولی‌ فقیه طبق ماده 109 و 110 قانون اساسی مصالح جامعه را از همه بهتر درک و تشخیص می‌دهد.

وی اضافه کرد: 6 سال است که مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد تأکید کرده و تاکیدات و هشدارهای لازم را در این زمینه ارائه کرده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، دشمن با تحریم‌های اقتصادی درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی است و می‌خواهد از دفاع از مظلومان دست بکشیم.

موسوی تصریح کرد: برخی مسؤولان به جای عمل به وظایف خود در حوزه اختیارات رهبری دخالت میکنند در حالی که راهبرد نظام را رهبری تبیین می‌کند.

وی افزود: زمانی که مقام معظم رهبری اذعان می‌کند به مذاکرات خوش‌بین نیستم یعنی نسخه را پیچیده و راهبرد را تعیین کرده بنابراین مسؤولان باید گوش به فرمان رهبری باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هیچ موضوعی به اندازه اقتصاد مقاومتی اهمیت ندارد چراکه با تحقق این امر است که می‌توان ولایت‌مداری را به اثبات رساند.

موسوی عنوان کرد: پیروی از راه شهدا رفتن به سوریه نیست و شهدا گریه‌کن خشک و خالی نمی‌خواهند بلکه باید مانند شهدا اولویت‌شناس بوده و زندگی آنان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری اولویت‌های نظام را مشخص کرده که می‌توان به پیشرفت علمی، اقتصادی و فرهنگی مانند توجه به قرآن و تدبر در آن، انس با کتاب و توجه به شهدا و زنده نگه داشتن تفکرات شهدا اشاره کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پای میز مذاکره نشستن هیأت دیپلماسی کشور به برکت خون شهدای هسته‌ای همچون احمدی‌روشن‌ها است و به دولت یازدهم ارتباطی ندارد.

 

6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها