خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه آوج:

حوزه علمیه انقلابی نیاز امروز انقلاب اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه آوج بیان کرد: نقش حوزه های علمیه در شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) از جایگاه و اهمیت ویژه ای بر خوردار بوده است.
کد خبر: ۸۶۸۴۴۷۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

حجت الاسلام ابوالقاسم رحیمی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپا ناحیه حضرت ابوالفضل(ع)شهرستان آوج در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج در قزوین در ارتباط با حوزه علمیه انقلابی از دیدگاه امام بیان کرد: نقش حوزه های علمیه در شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و به ثمر رساندن این نهضت عظیم مردمی و همچنین روز های پر التهاب بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران پر رنگ ترین نقش ها بوده  واز جایگاه و اهمیت ویژه ای بر خوردار بوده است.

وی گفت: حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس  نیز حاکی از روحیه انقلابی روحانیون و علما می باشد.

رحمیی یاد آور شد: هر چه قدر از سال‌های اول انقلاب فاصله گرفته و حقه های دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی متفاوت تر شده نیاز به روحیه انقلابی در همه انقلابیون و حامیان اسلام ناب بیشتر به چشم می خورد و لذا نیاز به روحیه انقلابی نسبت به سالهای اول پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر و همه جانبه تر می نمایاند.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبری با جمعی از طلاب و مدیران و مدرسان افزود: آنچه از بیانات معظم له در مورد ضروریات و نیاز های مورد مطالبه جامعه در قبال علماء و روحانیون مورد تاکید قرار گرفت سه امر مقدس می باشد،که عبارتند از هدایت فکری و دینی ،هدایت سیاسی و بصیرت افزایی و راهنمایی و حضور درعرصه خدمات اجتماعی می باشد.

رحیمی ادامه داد: آنچه البته مسلم بوده و هست مورد اول یعنی هدایت فکری و دینی از وظایف ذاتی یک مبلغ دینی و یک عالم به علوم اسلامی است که بسیار روشن است، اما هدایت سیاسی و راهنمایی و حضور در عرصه های اجتماعی از بلند نظری و ژرف اندیشی یک فقیه جامع الشرایط و ولی امر مسلمین جهان است.

این مسئول متذکر شد: شاید تا به امروز مغفول مانده و توجه خاصی به آن نشده از طرف دیگر وجود روحیه انقلابی برای همه دستگاه های حاکمیتی و همچنین حوزه های علمیه که امروز پرچمدار مبارزه با اسلام های دروغین و مروج اسلام ناب است،از نظر مقام معظم رهبری امری است بسیار ضروری که بقاء و پیش  روندگی و پیش برندگی جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی،اجتماعی ،اقتصادی و سیاسی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه حضرت ابوالفضل(ع) آوج اظهار کرد: حوزه‌های علمیه باید سیاست های کلی و بلند مدت و کوتاه مدت خود را بر سه وظیفه بسیار مهم و مورد نیاز که توسط مقام معظم رهبری مطرح و تبیین شده است برنامه ریزی نمایند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در هر کدام ازعرصه های بصیرت دهی معنوی و فکری و بصیرت افزایی سیاسی و حضور در عرصه های خدمات اجتماعی اگر حوزه های علمیه این سنگر را ترک کنند ممکن است در دراز مدت ضربه و خسارت جبران ناپذیری هم به حوزه های علمیه و هم به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد شده و جایگاه خود را از دست دهد.

 

5002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها