خبرهای داغ:
امام جمعه صوفیان:

خواست ملّت ایران؛ مجلسی آشنا به وظایف خود

خبرگزاری بسیج: امام جمعه صوفیان در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به آغاز به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی‌ و با توجه به منویات رهبری، گفت: ملّت ایران مجلسی می‌خواهند که به وظایف خود آشنا بوده و با علاقه مندی واقعی به پیشرفت کشور، این پیشرفت را درتربیتِ علمیِ جوانانِ با استعدادِ این کشور و این ملّت بداند.
کد خبر: ۸۶۸۴۱۴۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام شمس الله مردانی پور همچنین با توجه به آغاز به کار پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبرى، با مهم برشمردن فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با شاکله قرار دادن مواضع اصولى امام خمینی(ره)، اظهارداشت: با توجه به انتخاب شایسته آیت‌الله جنتى به ریاست مجلس خبرگان رهبرى، امید است که مجلس خبرگانى انقلابى و رهرو امام و رهبرى داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در دفاع از اسلام محکمتر از همیشه و با همه توان در مقابل تجاوز نظامی، سیاسی و فرهنگی جهانخواران بایستند، خاطرنشان کرد: امروز دنیای استکبار به خصوص غرب، خطر رشد اسلام ناب محمدی را علیه منافع نامشروع خود درک کرده است.

امام جمعه صوفیان با اشاره به سخنرانی رهبری در دانشکده امام حسین(ع) سپاه و بیان این جمله که خرمشهرها در پیش است‌، افزود: فتح و آزادسازی خرمشهر در حقیقت نشانی از پیروزی ملت ایران پس از غلبه بر خیانت‌های داخلی‌ است.

وی با بیان اینکه این دوره از تاریخ دفاع مقدس درس‌آموز و عبرت‌آمیز است، تاکید کرد: وحدت و گذر از مشکلات داخلی و تلاش برای غلبه بر دشمنی که از سوی همه جهانیان مورد حمایت قرار گرفته، با اتکا به نیروهای داخلی و ایمان به خدا، چیزی است که فتح خرمشهر را به‌دنبال آورد.

حجت الاسلام مردانی پور با اشاره به بی کفایتی آل سعود در برگزاری حج امسال، تصریح کرد: آخرین رایزنی‌ها و پیگیری‌ها برای برگزاری مراسم حج ابراهیمی عزتمند و امن از سوی مقامات ایرانی در حال انجام است ولی مقامات آل سعود عزم خود را جزم کرده‌اند که با تمسک به هر بهانه‌ای مانع از اعزام زائران ایرانی و برپایی مراسم حج شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری راهکارهای اقدام وعمل در اقتصاد مقاومتی، گفت: در بخش تولید نیروگاه‌های برق در دهه دوم انقلاب ناچار بودیم از کشورهای خارجی نیروگاه وارد کنیم ولی امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نیروگاه‌های بزرگی با حجم تولید بالا وتوسط مهندسان ایرانی ساخته می‌شود.

امام جمعه صوفیان ادامه داد: این دستاورد کوچکی نیست که یک کشور از حالت واردکننده کامل به یک سازنده و تولیدکننده تبدیل شود و اگر اقلام وارداتی و صادراتی کشور را در دو دهه گذشته و امروز مقایسه کنیم، مشخص می‌شود کشوری که در گذشته واردکننده بسیاری از کالاها بوده، امروز نه تنها بسیاری از نیازهای خود را تأمین می‌کند بلکه کالا و خدمات فراوانی را به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

وی نیروهای جوان تحصیلکرده را بزرگترین سرمایه‌های کشور خواند و بیان داشت: جوانان در هر دوره و در هر بخش که مسئولیت داشته اند، نقش خود را به نحو مطلوب ایفا کرده اند.

حجت الاسلام شمس الله مردانی پور با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: ایستادگی مقابل جهان خوران‌ از خواسته های امام راحل بوده و مسئولان ما هم باید بدون ترس، همیشه در میدان مبارزه و جهاد باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود، با گرامى‌داشت دهه نکوداشت مساجد و آماده‌سازى مساجد براى میهمانان خدا، افزود: بدون‌تردید در کنار کارکرد دینی، وسیعترین کارکرد مساجد در صدر اسلام کارکرد سیاسی آن‌ها بود، به طوریکه مسجد رسماً یک نهاد سیاسی در جامعه به‌شمار می‌رفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار