"حضور بیش از 2 هزار نفر در دوره‌های سوادآموزی استان مرکزی"

بیش از 4 هزار نفر با حضور در دوره‌های سوادآموزی، باسواد شدند

معاون نهضت سواد آموزی آموزش وپرورش استان مرکزی گفت: سال گذشته از مجموع حجم ابلاغی 5 هزار و 851 نفر 4 هزار و 54 نفر باسواد شدند.
کد خبر: ۸۶۸۲۵۸۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، علی محمد غلامی صبح امروز در نخستین نشست شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی استان مرکزی در سال 95 با اشاره به اهمیت سوادآموزی در استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت مسئله جلسات این ستاد فصلی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که متاسفانه در سال گذشته در برخی شهرستان‌های استان از جمله کمیجان و فراهان شاهد عدم برگزاری جلسات این ستاد بودیم.

وی افزود: در شهرستان‌های شازند، خمین، دلیجان، محلات و آشتیان این جلسات تنها یک بار برگزار شده در شهرستان زرندیه نیز با توجه به پیگیری‌ها و حساسیت مسئولین تعداد جلسات برگزار شده به هشت جلسه در سال نیز رسیده است.

معاون نهضت سواد آموزی آموزش وپرورش استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع 32 جلسه برگزار شده در سال 94 جمعا 141 مصوبه تصویب شده که 58 مصوبه اجرایی نشده است.

غلامی با اشاره به حجم ابلاغی سال گذشته در بحث سوادآموزی گفت: سال گذشته براساس برنامه‌های ابلاغی سهم استان 5 هزار و 815 نفر بوده که 4 هزار و 54 نفر تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی قرار گرفتند و آموزش و پرورش ناحیه دو اراک، شازند و فراهان با توجه به پوشش حجم ابلاغی خود رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

وی افزود: در حقیقت سال گذشته 70 درصد پوشش ابلاغی در بحث آموزش محقق شد و امسال نیز 2 هزار و 500 نفر حجم ابلاغی است که امیدواریم به شکل کامل محقق شود و 500 نفر در بخش انتقال و 500 نفر نیز در بخش تحکیم سواد هستند، با توجه به اینکه ریشه کنی بی‌سوادی نیازمند مساعدت و کمک همه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم است امیدواریم بتوانیم از راهکارهای موجود بهره گرفته و این حجم ابلاغی به شکل کامل محقق شود.

معاون نهضت سواد آموزی آموزش وپرورش استان مرکزی از اشتیاق اتباع خارجه برای بحث سوادآموزی سخن گفت و خاطرنشان کرد: در بخش سوادآموزی اتباع بیگانه مشکلی نداریم چراکه اشتیاق فراوانی برای این مسئله دارند، در شناسایی و تکمیل اطلاعات بانک سوادآموزی نیازمند مساعدت سایر ارگان‌ها هستیم.

غلامی با اشاره به ایجاد مراکز یادگیری در زندان‌های اراک و ساوه گفت: برای سوادآموزی زندانیان در زندان اراک و ساوه با همکاری سازمان زندان‌ها اقدامات درخور توجهی صورت گرفته و ما این آمادگی را داریم در سایر سازمان‌ها برای کاهش بی‌سوادی حضور پیدا کرده و تمام لوازم و کتاب‌های آموزشی را تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات