معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

۶۵ درصد ورودی‌ها به زندان‌ها کم سواد یا بی‌سواد هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: متاسفانه 65 درصد ورودی به زندان‌ها افراد بی‌سواد یا کم‌سواد هستند و از انجا که رابطه معکوسی میان بزهکاری و سطح تحصیلات افراد وجود دارد باید برای رفع موانع بی‌سوادی تلاش شود چراکه کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۸۲۴۸۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، شکرالله حسن‌بیگی صبح امروز در اولین ستاد پشتیبانی سوادآموزی استان مرکزی در سال ۹۵ با اشاره به گزارش عملکرد جلسه شورا در سطح استان مرکزی اظهار داشت: در سال‌های گذشته نسبت به مسئله بی‌سوادی حساسیت‌های بیشتری وجود داشت اما امروز این حساسیت کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به تاکیدات حضرت امام خمینی(ره) درباره ریشه‌کنی بی‌سوادی باید توجه داشت که ولو درصدی اندکی بی‌سوادی نیز در خور شان جمهوری اسلامی ایران نیست از این‎‌رو باید دغدغه همه ریشه کنی بی‌سوادی باشد.

حسن‌بیگی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی سازمان زندان‌های استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه آمار ارائه شده از سوی سازمان زندان‌های استان جای بسی تاسف است معضلات اجتماعی بایستی در جامعه کاهش یابد و اگر امکانات برای بحث سوادآموزی در زندان‌ها وجود دارد بایستی مورد استفاده قرار گرفته و در راستای سوادآموزی این افراد گام برداشته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی مسئله رفع مشکلات سوادآموزی را ضروری دانست و تصریح کرد: گزارشات ستاد پشتیبانی باید به شکل فصلی ارائه شود تا در صورت عدم برگزاری جلسات این ستاد در شهرستان‌ها از مسئولین ذی‌ربط و فرماندار شهرستان پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: مسئله رفع مشکلات و موانع بی‌سوادی با مشارکت و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم مقدور می‌شود بر این اساس بایستی تفاهم نامه‌ای با صدا و سیما منعقد و بر تولیدات محتوایی در راستای ترغیب بی‌سوادان به مسئله سوادآموزی توجه بیشتری شود.

حسن‌بیگی با اشاره به نقش سمن‌ها در بحث اگاهی بخشی و ایجاد رغبت گفت: سمن‌ها همواره بازوی کمک رسان دولت در زمینه کارهای اجرایی هستند از این‌رو می‌توان از ظرفیت انان در بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی بهره گرفت البته نه اینکه بار از دوش دولت برداشته و بر عهده سمن‌ها گذاشته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی از موافقت و همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری برای رفع مشکل بی‌سوادی خبر داد و گفت: اگر یک سمن قصد دارد به شکل تخصصی به بحث رفع موانع بی‌سوادی و ترغیب افراد به سوادآموزی بپردازد دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی می‌تواند در کمترین زمان ممکن مجوز فعالیت این سمن را صادر کند.

وی افزود: کلیات برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی برای اعضای شورای پشتیبانی ارسال و نظرات خود را به دبیرخانه و دفتر امور اجتماعی استانداری ارسال کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات