یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج»:

دولت با کاهش نرخ سود بانکی چه پیشنهادی به سپرده گذاران دارد؟!

علی یونسی گفت: تفکر مدیران دولتی بر مبنای خروج از رکود اقتصادی نیست و از سویی دیگر کسادی مسکن، تعطیلی، عدم تثبیت قیمت طلا و دلار وجود دارد باید از دولتمردان این سوال را پرسید که در برابر کاهش نرخ سود سپرده بانکی دولت چه پیشنهادات سرمایه ای برای سپرده گذاران خواهد داشت؟!
کد خبر: ۸۶۸۲۴۷۵
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

علی یونسی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به کاهش نرخ سود سپرده گذاری، سپرده گذاران پول خود را خارج کرده و روانه بازار جذاب تر و پرسودتر از منابع بانکی می کنند اظهار داشت: تصمیم گیری مردم بر اساس نرخ سود بانکی و نرخ سایر فعالیت ها است و  لذا بر این اساس فعالیت اقتصادی خود را شکل می دهند.

وی با بیان اینکه خروج پول از منابع بانکی عاملی مثبت ارزیابی می شود افزود: از آنجایی که بانک ها نگاه منفعت گرایانه و انحصارگرایی دارند خروج پول سپرده گذاران سبب خواهد شد تا بانک ها ارزش بیشتری به نگاه توسعه ای داشته باشند.

یونسی خاطر نشان کرد: بانک از سپرده های سپرده گذاران در جهت معکوس سرمایه گذاری می کنند و منافع ملی جایگاه چندانی ندارد و  در سطح شهر بهترین ساختمان لوکس و بیشترین ساخت و ساز توسط بانک های هر شهر صورت گرفته است لذا کاهش نرخ سود بانکی  تصمیم خوبی است.

این استاد دانشگاه با انتقاد از اینکه کاهش سود بانکی، سوق دهی دلالی است افزود: با توجه به شرایط رکود اقتصادی که در کشور وجود دارد و دو راه سرمایه گذاری بانک و تولید این احتمال می رود تا راه خطر آفرین قاچاق توسعه پیدا کند که برای اقتصاد کشور به شدت آسیب زننده است.

وی در خاتمه بیان داشت : تفکر مدیران دولتی بر مبنای خروج از رکود اقتصادی نیست و از سویی دیگر کسادی مسکن، تعطیلی، عدم تثبیت قیمت طلا و دلار وجود دارد باید از دولتمردان این سوال را پرسید که در برابر کاهش نرخ سود سپرده بانکی دولت چه پیشنهادات سرمایه ای برای سپرده گذاران خواهد داشت؟!

ارسال نظرات
آخرین اخبار