مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر مطرح کرد:

برگزاری آئین‌ها و جشن‌های مناسبتی با مشارکت مردم در بوشهر

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر گفت: آئین‌های مناسبتی با همکاری این سازمان و مشارکت پایگاه‌های مقاومت بسیج، سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم شهر بوشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۲۳۴۳
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰





به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،فاطمه صفرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همکاری این سازمان و مشارکت پایگاه‌های مقاومت بسیج، سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم شهر بوشهر آیین‌های اعیاد شعبانیه با استقبال کم‌نظیر و به شکلی بسیار مطلوب در شهر بوشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: در این برنامه‌ها شاهد اجرای گروه‌های مختلف هنری و مذهبی با برنامه‌هایی از قبیل مولودخوانی، اجرای سرود، شعبده‌بازی، اجرای گروه‌های هنری و مسابقات با اهدای جوایز نفیس در کنار نورافشانی بودیم.

وی با اعلام اینکه در اکثر محلات شهر بوشهر ایستگاه‌های صلواتی در این شب‌های اعیاد شعبانیه برپا شد، عنوان کرد: در کنار این ایستگاه‌های صلواتی که با شربت و شیرینی از مردم پذیرایی می‌کردند ایستگاه‌های نقاشی و توزیع نرم‌افزارهای مذهبی، شابلون‌نویسی بر پشت خودروها با مضامین مذهبی، طرح گریم کودکانه و توزیع تراکت‌های مذهبی نیز انجام شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر عنوان کرد: در قالب جشن‌های میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، امام سجاد (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، حضرت علی‌اکبر (ع) و هفته جوان و میلاد امام زمان (عج) و هفته مهدویت، این ویژه‌برنامه‌ها صورت گرفت که با استقبال خوب مردم توأم شد.

صفرزاده تصریح کرد: با همکاری انجمن خیرین آوای نور، جشن ولادت حضرت امام حسین (ع) در پارک شورا انجام شد که مولودی‌خوانی، اجرای موسیقی، مسابقه، تجلیل از قهرمانان ملی ناشنوایان استان، اجرای سرود توسط کودکان ناشنوا و قرائت قطعاتی از مناجات شعبانیه به همراه نورافشانی بخشی از برنامه‌های این شب بود که به اجرا درآمد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: در روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در محل ورودی پارک شغاب روبروی خیابان بیست‌متری دواس نیز مراسم جشنی به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و ولادت حضرت ابوالفضل (ع) انجام شد.

وی عنوان کرد: در این مراسم که با همکاری و مشارکت حوزه مقاومت قدس و پایگاه مقاومت امام علی (ع) اجرا شد برنامه‌هایی از قبیل نورافشانی، اجرای گروه‌های موزیک، تجلیل از جانبازان قطع نخاعی، تجلیل از یکی از مدافعان حرم، مسابقات و سرگرمی برای کودکان و بزرگ‌سالان در کنار ایجاد ایستگاه صلواتی تدارک دیده شد.

صفرزاده عنوان کرد: در حاشیه مدرسه شهید عاشوری در خیابان شهید عاشوری نیز به مدت سه روز برنامه‌های خاصی از جمله ایستگاه نقاشی کودکان، بازی‌های کودکانه‌، اهداء جوایز به کودکان در کنار برنامه‌هایی شاد و مهیج برای کودکان انجام شد که استقبال خوبی از این برنامه‌ها صورت گرفت.

وی یادآوری کرد: در روز یک خرداد ماه نیز جشن میلاد امام زمان (عج) در پایگاه مقاومت امام جعفر صادق (ع) با پیش‌بینی یک هزار و ۵۰۰ نفر انجام شد.

صفرزاده اضافه کرد: مولودخوانی، اجرای گروه سرود، شعبده‌بازی، اجرای گروه‌های هنری، مسابقات با اهدای جوایز نفیس در کنار ایستگاه صلواتی بخشی از برنامه‌های این مراسم بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بندر بوشهر عنوان کرد: در اکثر محلات و میادین اصلی شهر بوشهر از جمله میدان شهید بشکوه روبه‌روی کلینیک تخصصی حضرت ابوالفضل(ع)، میدان مطهری، میدان رفاه جنب سینما شهید آوینی، سه‌راه امام‌زاده و امامزاده قاسم(ع) ایستگاه‌های صلواتی، شابلون‌نویسی با مضمون ادعیه فرج در پشت خودروها، پاسخگویی به شبهات و مهدویت همراه با توزیع محصولات فرهنگی مربوط به این ایام انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌های جشن در شب‌های ۳۱ اردیبهشت، اول و دوم خرداد در محل پارک شورای بوشهر گفت: با توجه به چیدمان ۳ هزار صندلی، استقبال مردم در این سه شب به‌گونه‌ای بود که عده‌ زیادی به شکل ایستاده ویژه‌برنامه‌های اعیاد را دنبال می‌کردند.

صفرزاده عنوان کرد: در روز ۳۱ اردیبهشت‌ ماه، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر با همکاری مرکز مهدویت استان بوشهر در سامانه پارک شورا، جشن میلاد امام زمان را از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه برگزار کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر ادامه داد: در روز یکم خرداد ماه نیز هم‌زمان با شب میلاد آقا امام زمان (عج)، جشن ویژه‌ای با مشارکت و همکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر، بسیج رسانه استان بوشهر، هیأت رزمندگان اسلام استان بوشهر و ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر در پارک شورا برگزار شد که این مراسم نیز با استقبال پرشور مردم بوشهر همراه بود.

وی افزود: به مناسبت فرارسیدن میلاد فرخنده یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) «خانه بازی عروسک» با همکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر، جشنی با عنوان «جشنواره آب‌بازی»، با حضور خانواده‌ها و کودکان در محل پارک مرجان، برگزار کرد.

صفرزاده عنوان کرد: در این جشنواره، اجرای نمایش عروسکی جذاب «طوطی بازیگوش» توسط مربیان خانه بازی، بازی‌های شاد و مهیج گروهی، مسابقه، ساخت موشک‌های کاغذی، شعر و آهنگ‌های شاد و پاک‌سازی ساحل با حضور مجری و شخصیت‌های نمایشی مانند شیر، روباه و دلقک انجام شد.
   
مدیر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر اظهار کرد: در سومین شب جشن میلاد حضرت امام زمام (عج) که با همکاری این سازمان و با مشارکت شرکت مدیران خودرو در محل پارک شورا برگزار شد و گروه موسیقی محلی بمباسی به اجرای قطعاتی شاد از موسیقی جنوب پرداخت.

وی ادامه داد: در این آیین که رئیس و اعضای شورای شهر معاونین و مشاور شهردار همراه با روسای سازمان مدیریت پسماند و معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری حضور داشتند از فعالین حوزه‌های مختلف مدیریت شهری از جمله یکی از پاکبانان که با اهدای اعضا و جوارح همسرش به چند بیمار جانی جدید به آنها بخشیده بود با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: برپایی ایستگاه‌‌های صلواتی، نقاشی و توزیع نرم‌افزارهای مذهبی، شابلون‌نویسی پشت خودروها، طرح گریم کودکانه و توزیع تراکت‌های مذهبی از جمله فعالیت‌های گروه مقاومت شهدای گمنام پایگاه مقاومت امام حسن (ع) و هیأت مذهبی جوانان شاهزاده قاسم مسجد شیخ سعدون بود که در برگزاری آیین‌های جشن میلاد حضرت مهدی (عج) با سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری همکاری به عمل آوردند.

صفرزاده بیان کرد: در این شب جشنی نیز در محله بهمنی بوشهر، به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر و کانون فرهنگی تبلیغی کاروان انجام شد که شاهد هنرنمایی هنرمندان بومی شهر بوشهر بود.

ارسال نظرات