خبرهای داغ:
مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس:

تکمیل مجموعه فرهنگی آموزشی مهدویت استان فارس نیازمند ۲۰ میلیارد تومان است

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گفت: تکمیل و بهره‌برداری از مجموعه فرهنگی تبلیغی و آموزشی مهدویت در استان فارس نیازمند ۲۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۸۶۸۱۱۵۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در نشست خبری از تکمیل و بهره‌برداری از دانشگاه تخصصی مهدویت تا پایان سال 1397 خبر داد و اظهار داشت: تکمیل و بهره‌برداری از مجموعه فرهنگی تبلیغی و آموزشی مهدویت نیازمند 20 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه این مجموعه نخستین دانشگاه تخصصی مهدویت در جهان است افزود: این دانشگاه با ظرفیت 700 دانشجو در 11 طبقه با متراژ 15 هزار متر مربع ساخته می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس با بیان اینکه دانشگاه نزدیک به 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است خاطرنشان کرد: تاکنون برای ساخت این مجموعه نزدیک به 5 میلیارد تومان هزینه شده است.

حجت‌الاسلام حدائق تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه یک فضای آموزشی است به تجهیزات و امکانات ویژه و خاص خود نیاز دارد و باید هزینه‌های بیشتری متحمل شد.

وی با تأکید بر اینکه این مجموعه از حمایت‌های مالی و اعتباری هیچ یک از نهادها و یا سازمان‌های دولتی برخوردار نیست بیان کرد: تمامی هزینه‌های ساخت دانشگاه مهدویت تاکنون از بخش کمک‌های مردمی تأمین شده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس با تشکر از شورای اسلامی و شهرداری شیراز عنوان کرد: شورای شهر شیراز سال گذشته براساس مصوبه یک میلیارد تومان را در پنج قسط به این مجموعه کمک کردند و امید که امسال نیز همان نگاه را داشته باشند هرچند بنیاد مهدی موعود (عج) یکی از مجموعه‌هایی بود که شورای شهر به آنها کمک کرد.

حجت‌الاسلام حدائق با اشاره به استفتای انجام شده از علما و مراجع تقلید اظهار داشت: در این راستا مراجع عظام از جمله آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و آیت‌الله العظمی سیستانی اذن استفاده از وجوهات شرعی در ساخت این مجموعه را صادر کردند.

دبیر ستاد نکوداشت دهه مهدویت در استان فارس بر لزوم تبلیغ هر چه بیشتر در حوزه مهدویت تأکید کرد و افزود: امروز اطلاع‌رسانی در زمینه‌های دینی قوی نیست، امروز ارادتی که شیعیان به امام حسین (ع) دارند باید بیشتر از آن را به امام زمان (عج) که امام حی و حاضر زمان خودشان است داشته باشند.

وی به نام‌های مربوط به روزهای دهه مهدویت اشاره کرد و گفت: روزهای این دهه به ترتیب از پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه تا یکشنبه دوم خرداد ماه با عناوین مهدویت و دعا، مهدویت و ولایت فقیه، مهدویت، ادب و هنر، مهدویت و صهیونیسم، مهدویت و رسانه، مهدویت، جهاد علمی و عقلانیت، مهدویت و جوان، مهدویت و سبک زندگی، مهدویت و خانواده، مهدویت و اقتصاد مقاومتی و مهدویت و انتظار جهانی نامگذاری شده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس با بیان اینکه این ستاد اجرایی نیست اما برنامه‌های پیشنهادی و وظایف عمومی به صورت مفصل برای افراد و نهادهای مختلف تبیین و تشریح کرده است خاطرنشان کرد: ائمه جمعه، سازمان تبلیغات و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، نواحی بسیج و ادارات فرهنگ و ارشاد، شهرداری‌ها و غیره به تفصیل برنامه‌های خود را دریافت کردند.

دبیر ستاد نکوداشت دهه مهدویت در استان فارس با اشاره به اینکه در سالروز میلاد امام زمان (عج) از افرادی که با تبلیغات و توسعه فرهنگ مهدویت همراهند تجلیل می‌شود تصریح کرد: هر سال این برنامه علاوه بر سالروز میلاد امام زمان (عج) در سالروز آغاز امامت ایشان نیز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حدائق به ارائه گزارش عملکرد این بنیاد از دهه مهدویت سال گذشته تا دهه مهدویت امسال پرداخت و بیان کرد: در حوزه آموزش 33 دوره مقدماتی با شرکت 2 هزار و 108 نفر 800 جلسه و 15 دوره تکمیلی با شرکت 450  نفر برگزار شده است.

وی عنوان کرد: برگزاری 4 کارگاه و 5 همایش، اعزام مبلغ به مدارس و زندان‌ها و ادارات در قالب یک هزار و 872 جلسه تبلیغی، برگزاری دو همایش مهدی‌یاوران، راه‌اندازی سایت بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) برگزاری مسابقات میثاق با خورشید پنهان و انتشار و توزیع نشریه‌های فرهنگی در مدارس، چاپ کتاب، انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهایی همچون آموزش و پرورش، بهزیستی، صدا و سیما و غیره از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط این بنیاد بوده است.

دبیر ستاد نکوداشت دهه مهدویت در استان فارس بر لزوم تشویق و ترغیب مهدی یاوران بر گسترش همکاری در زمینه نشر معارف مهدوی تأکید و خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) هیچ اعتبار دولتی ندارد و هزینه‌های خود را از طریق کمک‌های مالی مهدی‌یاوران و بخش‌های مردمی تأمین می‌کند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس با بیان اینکه از دهه مهدویت سال گذشته تا پایان سال 94 تعداد 211 نفر مهدی یاور جذب این بنیاد شدند تصریح کرد: نزدیک به 2 هزار نفر مهدی یاور در شیراز با بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) همکاری و 60 شعبه بنیاد در شهرستان‌های استان نیز فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام حدائق با اشاره به اینکه از دیگر فعالیت‌های این بنیاد هماهنگی با صدا و سیما برای پخش برنامه‌های مهدویت است بیان کرد: در همین راستا در برنامه خوشا شیراز برنامه‌ای با موضوع مهدویت پخش می‌شد همچنین پخش ویژه برنامه مهدوی در برنامه شب پارسی در چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه به صورت زنده در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: با دانشگاه هنر آپادانا برای برگزاری نمایشگاه خط و نقاشی با موضوع مهدویت در طول دهه مهدویت نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها